Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Allvarligt...hur funkar det?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2001
    Från
    sve
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post Allvarligt...hur funkar det?

    Har en PS2a och åker till Thailand om två veckor.....om man nu chippar om den kommer det att funka med spel därifrån eller?????

    Skulle vara jätteglad om nån kunde berätta så att man vet...

    Tackar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag har inte haft möjlighet att testa några "thai-kopierade" ps-2 spel. Om spelen är anpassade för japanska PS2 och patchade för att bootas med utilitydisc så kommer dom antagligen inte fungera.

    Jag vet inte om det finns fabrikstillverkade piratkopior som är anpassade för neo2 chipet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2001
    Från
    sve
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    så med andra ord är det ingen idé att köpa några spel eller?

    Eller kommer det snart nåt nytt, med tanke på att till PS1 funkar det ju, ska man köpa och hoppas på det bästa eller?

    Tack för svaret hoppas på ett till

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2001
    Från
    GBG
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post

    En del Tai kopior fungerar har köpt en del själv om dom inte fungerar är det bara att kopiera skivan patha den bränna in den och köra så fungerar den på neo moddad maskin

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Förtydligande:

    PS1 "THAI" spel måste man patcha till europeisk licenskod och bränna om. Eventuellt går det att swappa igång dom med något trick, men det är absolut enklast i längden att bränna om dom.

    PS2 "THAI" spel har vi aldrig sett/testat/hört något om, men jag antar att det finns sådana som är anpassade till japanska chippade PS2 (vilka jag syftade på i mitt första svar). Om det finns sådana som passar i europeiska PS2 med neo2 chip vet jag inte, men det bör åtminstonde gå att patcha och bränna så det fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2001
    Från
    sve
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Tack så jättemycket för er hjälp....var kan man få tag på alla patchar då?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Dinky:
    Har en PS2a och åker till Thailand om två veckor.....om man nu chippar om den kommer det att funka med spel därifrån eller?????

    Skulle vara jätteglad om nån kunde berätta så att man vet...

    Tackar
    </font>

    Hej jag har precis samma problem... sitter här med några orginal spel från thailand och kan inte spela dom! PANIK! om jag nu köper ett Neo 2 chip kommer jag att kunna spela dom då!?? Jag vet att jag är den mest osäkra och trögaste som gått i ett par skor så snälla svara bara: JA eller NEJ jag ber dig! ingen annan har svarat!

    Ape 666

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. Hur funkar det?????
    By RufuS in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-14, 10:15
  3. Undrar om hur det funkar
    By macman in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 07:42
  4. Hur Många? Hur Funkar Det?
    By bladeonline in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2002-01-25, 20:38
  5. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 18:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •