Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: hårdisk 5400 varv på ca 160 gb?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    hårdisk 5400 varv på ca 160 gb?

    Har ett matrix chip som fungerar som det ska och och funderar på att lägga in en 160 gb hd. saken är att jag vill ha en på 5400 varv (vet inte vad orginal är på), och en 5400 varv verkar svårt att få tag på /vill inte ha boxen gör varm) .

    Nån som vet var?

    ide100/ide 133 ingen skillnad?

    Nån speciell hd som rekommenderas?

    Har x-box 1.1 eller 1.0

    Sorry om frågan varit uppe innan men hittat några inga direkta svar.

    tacksam för hjälp!

    edit...

    förresten, kan det vara komplikationer för att mnitt chip är olött?

  2. #2
    hej det finns större diskar på 5400 rpm 250-300 om ditt chip fungerar så spelar det nog ingen roll om det är skruvat eller löt. "Dom "psx säljer en extra fläk till boxen i butiken så mitt förslag är att du köper extrafläkten 300kr tror jag samt att du frågar "rösten som svarar" om lämplig disk sedan så är det bara att stoppa in en supperdisk ver 3.7 något samt luta dej tillbaka medans allt bara blir gjort vet ej vart du kan ladda ner superdisk men det står i forumet lycka till ps om du ej har bredband så fungera ett litet program som heter hd-prepper säkert felstavat men hoppas detta skingrade lite frågetecken

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är absolut inga problem att få tag på 160GB 5400RPM, dom går att få för c:a 900:- vilket innebär att dom kostar ungefär lika mycket som en 8Mb cache 120gb 7200rpm.

    Vi har sedan vi tog in 160GB 5400RPM börjat ha den som "rekommenderad disk" när kunderna frågar. Märket är Seagate, och dom är tysta och svala och helt perfekta för xboxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    tackar för svaren.

    tack fredde & hansi för svaren.

    mitt bios är 4980.06 och superdiscen är 3.7 rc8.

    Förresten hansi, på den "rekommenderad disk" är det nödvändigt med extra fläkt?

    tack än en gång.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har aldrig sett någon xbox som krävt extra fläkt, och med en 5400rpm krävs det definitivt inte. Skulle vara med en 250GB 7200rpm stående i ett skåp eller nåt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    okej..

    ok..

    letat efter hårdiskar på 120-160 gb och 5400 varv, Seagate helst eftersom det verkar vara bra. Dock vet jag inte var jag kan hitta. 5400 varvarna verkar inte finnas så många av, kollat av ca 10 st butiker och inte hittat Seagate 120-160 gb. 5400 varv.

    Vet du var man kan köpa?

    Förresten, ni har inte funderat på att sälja den "rekomenderade" hårdisken med inlagd superdisc på sidan?

    Tackar och letar

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    120gb är nog rätt sällsynta numer. 160GB har jag normalt alltid på lager. Maila mig för mer information, psxcare@netcare.se
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. byta till en 40 gb fujitsu hårdisk
    By Master0onXbox in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 17:06
  2. 5400 Rpm
    By Nikko in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 22:25
  3. Hårdisk problem??
    By hansol in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-26, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •