Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Magic V

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    Magic V

    Någon som vet hur bra magic V chippet funkar. Funderar på att köpa en ps2a som redan har detta chip. Men med tanke på hur uselt magic3 funkade så vill jag dubbel kolla. Jag har hört en hel del gott om detta chip men om någon här på forumet har chippet så få ni gärna kommentera på d.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Lynx
    Någon som vet hur bra magic V chippet funkar. Funderar på att köpa en ps2a som redan har detta chip. Men med tanke på hur uselt magic3 funkade så vill jag dubbel kolla. Jag har hört en hel del gott om detta chip men om någon här på forumet har chippet så få ni gärna kommentera på d.
    strunt i d, har ångrat mig och fått svar på annat håll.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Efter 100st magic 3.0 backjobb så lär vi inte röra något magic eller annat ubicom chip igen :-)

    Jag har beställt hem 100st Ripper Gold för att testa, dom lär komma in på tisdag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Hehe ännu en modfirma som lackar på den instabila DMS tillgången. Alla glömmer dock än viktig grej när de jämför DMS3 å Ripper å det är att DMS3 släpper nya patchar som fixar problem med chippet å ger nya funktioner. Ripper Teamet släpper i stället nya versioner av sitt chip (Ripper, Ripper 2, Ripper 2 Lite, Ripper 2 Delux, Ripper 2 Gold) så de som redan har ett ripper får trotts att chippet är flashningsbart aldrig tillgång till nya funktioner.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Instabila DMS tillgången? Jag har inte varit "tom" på DMS3 chip på flera månader, har >100st på lager av båda varianterna just nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Då har du haft tur ^^ DMS3 teamet verkar inte gilla lager så både Xbit å DMS3 brukar ta slut hipp som hap =/ Värst var det innan DMS3 v9 släpptes iof. Ni köper väll iof chip så ni har i några månader så ni är kanske inte lika känsliga för temporära produktionsluckor som typ en privatist som jag e ^^

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag köper rätt stora kvantiteter, ja. Ibland så stora att det inte blir några över till privatisterna kanske :-)

    Eftersom vi har fast anställda tekniker så riskerar jag hellre att ha några hundra chip kvar på lager samtidigt som det blir en prissänkning, hellre än att dom skall sitta och rulla tummarna i ett par veckor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    >Hansi skrev:
    >Jag har beställt hem 100st Ripper Gold för att testa, dom lär komma in på tisdag.

    Hur gick det med ripper 2 Gold kretsarna. Hur bra var de? Stabila? lätta att montera?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Använt dem rätt mycket, de är stabila själv gillar jag XILINX kretsarna men tycker ripper teamet tar ut ett alldeles för högt pris för sina chip. Andra XILINX chip kostar en fjärdedel. Visst det har en flashbank, men vf den kostar inte många kronor. Mkt lätta att montera, tom lättare än DMS3. Stabilt, jupp det är stabilt, lite småbuggar här och där, men med tanke på vilka funktioner detta chip har spelar det ingen roll.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi fick hem dom igår, skall försöka hinna med att montera ett par av dom idag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Kan tipsa dig om att inte använda den rekommenderade placeringen utan lägga det mellan HK porten och bioset.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När jag ändå har kontakt med någon som provat chippen, det är alltså meningen att man skall löda ihop alla byglingarna på ovansidan av kortet?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Är det Xininx eller Actel chip på Ripper chippen? Såg detta på deras hemsida:
    http://www.ripper-*********/ripper2/i...=36&col_type=2

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är fortfarande xilinx
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Jupp du måste löda ihop kontaktpunkterna på ovansidan. Annars aggerar ps2an som om det inte finns något chip i maskinen (Det har ju hänt att man glömt det där^^) så jag rekommenderar dig att sätta dig ner å löda dit dem på alla chip direkt så slipper du tänka på det sedan.

  16. #16
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Ang Ripper 2 Gold och V10

    Har ngn monterat in Ripper 2 Gold i en v10 med gott resultat? Om så, har Ni använt alternativa lödpunkterna eller ordinare. Det är ju lite svårt att hitta scheman för v10 då det inte finns på Rippers hemsida. Har använt de som finn för Sniper. Är de okej?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    de som finns för "Sniper" lr vad du kallar det är ursprungligen till ett annat chip, men eftersom alla chip använder istort sätt samma lödpunkter fungerar det naturligtvis bra!

Liknande diskussioner

  1. varför klagar ni på magic chippen?
    By orcko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:03
  2. MAGIC 2
    By Ronny in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:44
  3. magic 3.1? Pris?
    By orcko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 09:59
  4. Hansi, viktig fråga ang. Magic 3 buggar
    By warp in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 11:26
  5. samma lödställen på magic 3 å magic 3.1?
    By GoBiE in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 08:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •