Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Några frågor om diverse mjukvara till xbox...

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    sweden, kalix
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Question Några frågor och förslag till er på psxcare och de som läser på forumet

    Tjenare...

    Här kommer frågorna:

    1. När jag har ftp:at över ett program till min xbox till mappen apps (i detta fall gäller det bo-xlink) kommer detta program inte upp i menyn apps. Vad beror det på och hur får jag dit det? (kan dock köra programmet genom en filhanterare)

    2. Vart ska jag sätta roms som jag laddat ner till boxens emulatorer? Alltså i vilken/vilka mappar och är det samma format som till datorns emulatorer?

    3. Går det att köra xbconnect från xboxen på samma sätt som xlink? I så fall hur?

    4. Hur uppdaterar man sin xbmp/xbmc? Är det bara att ftp:a över till xboxens hd på samma plats och med samma namn som den version man nu har?(alltså "spara över" den xbmp/xbmc man nu har) Och om det nu "bara" är att spara över, kommer då xbmp/xbmc att finnas under menyn apps utan att man gör något? (eller kommer man att behöva starta det med en filhanterare så som jag behöver med mitt bo-xlink?)

    Och som näst sista punkt en uppmaning till alla som vill lira xbox över internet...
    Använd bo-xlink och gör det ofta, så jag har någon att lira mot

    Och sedan som sista lilla grej har jag ett förslag till er på psxcare:
    skulle inte ni kunna lägga upp några serverar i olika spel på xlink, typ counter-strike. Alltså sånna spel där servern kan stå på och folk hoppa in och ut som de vill utan att hosten behöver creata hela tiden. (iaf ja tycker att det är ett bra förslag )
    Last edited by smajjl; 2004-02-15 at 23:06.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    sweden, kalix
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    svåra frågor?

    Är mina frågor för svåra, för dumma eller är det helt enkelt så att ingen orkar/har haft tid att svara på dom?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1) Filen kanske inte heter default.xbe utan somethingelse.xbe
    2) Beror på emulatorn, kolla emulatorns .ini-fil för där står det oftast
    3) -
    4) Bara ftp:a över, spara configfiler så att du inte tappar bort inställningar du gjort.

    Lista de spel ni vill se servrar för så fixar jag några. Vi har precis bytt adsl från telia 512/512 till bostream 8000 nånting/1024 så det finns plats för lite spelande.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    79
    Respekt
    21
    Din första fråga:

    Det kan ju bero på hur dina inställningar i evox ser ut(det vill säga om du kör evox). Om det står i evox.ini att det ska vara "autoadd items" så ska de komma upp i menyn. Om du dock har som en polare till mig hade(han hade lagt till varenda nytt program i evox menyn, istället för den smarta auto add items taggen) så kommer programmen inte upp av sig själva. Så här ser min apps del ut:

    Section "Program"
    {
    SortAll
    AutoAddItem "e:\apps\"
    AutoAddItem "f:\apps\"
    AutoAddItem "g:\apps\"
    }



    Jämfört med min polares:



    Section "Xbox Applications"
    {
    SortStart
    Item "boXplorer","f:\apps\boxplorer\default.xbe"
    Item "Config Magic","f:\apps\ConfigMagic-FINAL\default.xbe"
    Item "DVD-X","f:\apps\DVD-X\default.xbe"
    Item "Video Select","f:\apps\Video_Select_v2\default.xbe"
    Item "Xbox Copy","f:\apps\xbcopy\default.xbe"
    Item "Xbox FTP","f:\apps\xbftp\default.xbe"
    Item "Xbox Media Player 2.4","f:\apps\xbmp\default.xbe"
    SortEnd
    }

    Du kan ju titta på denna del i evox.ini och så hittar du kanske ett fel, lycka till
    Cheers
    //Larscha

    X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    sweden, kalix
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Tjenare igen!
    Har ej hunnit läsa svaren förrän nu och har därför inte kunnat tacka för dem förrän nu(kanske inte nödvändigt, men känns iaf bättre). Därför tackar jag nu för era svar, oavsett om ni bryr er eller ej.

    TACK!

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Byte av Xbox hd till annan xbox
    By innuendo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 22:54
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •