Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vägrar boota annat än msdashboard!!!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question Vägrar boota annat än msdashboard!!!

    Har nyligen installerat ett X-bit och till en början trodde jag att det skulle gå smärtfritt...
    Har Xbox v1.1, Evox, 160GB, X-bit.

    Detta har jag gjort:
    Flashat in 2st 256kb bios på bank 4. 1st M7 och 1st 4979.06 (bägge inställda på att boota evoxdash. Dessutom är de röda för att jag verkligen skulle kunna se om den bootar från chippet.)
    Ställt dipswitcharna på: On On Off Off
    Lödat kablarna på LPC platserna.
    Lödat D0:an
    Lödat dioden för STM från lödpunkten på chippet till R3G4 på moderkortet med hjälp av kabelförlängning.

    Resultatet:
    1. Snabbt tryck på PWR-knappen = grön lysdiod på chippet lyser. Bootar msdashboard.

    2. 1 sekunds tryck på PWR-knappen = grön lysdiod på chippet börjar lysa när jag släpper knappen. Bootar msdashboard.

    3. 3 sekunders tryck på PWR-knappen = grön lysdiod på chippet lyser EJ. Bootar msdashboard.


    Har installerat 5-6st Xecuter 2 Lite och AppleX tidigare utan problem så jag tänkte att jag lödar denna gången oxå. Men någonting är fel för boxen bootar inget annat än msdashboard.
    Så efter snokande i alla tänkbara trådar här på forumet utan att hitta någon lösning på detta problem har jag lödat bort chippet för att testa med pins-montering. Nu sitter chippet där skruvat och klart men kan ni gissa vad jag får för problem när jag kopplar in boxen???
    MSDASHBOARD!!!!

    Någon som har en vettig förklaring? Tror jag läst alla threads här inne...
    Last edited by evil2k3; 2004-02-16 at 12:11.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du flashat bios3 och bios4 i 4:e stapeln från vänster?
    Vilket bios har du i bios4?

    Du skall börja med ett snabbt tryck på powerknappen. Du kan t.o.m. testa att plocka bort kabeln från dioden.

    Varför skulle något annat än ms dashboard starta? Har du haft ett annat chip monterat tidigare?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ja. Jag har flashat bios3 och bios4 i 4:e stapeln från vänster.
    I bios 4 har jag flashat in M7 256kb med röd logga.
    I bios 3 har jag flashat in 4979.06 256kb med röd logga.

    Ja jag har haft Xecuter 2.2 Lite monterat tills igår och det har funkat kalas med EvoX.

    Har nu även plockat bort kabeln till dioden för STM.
    Den gröna lysdioden på chippet lyser fint men den bootar fortfarande endast msdash och från orginalbiosen.

    Ok. Jag började med att löda skiten. (se ovan)
    Eftersom det inte funkade så lödade jag bort allt och försökte testa med pogo-pins.
    Eftersom inte det heller funkade så har jag lödat dit det igen.

    Här är jag nu och detta händer:
    Den gröna dioden på chippet lyser vid alla switchkombinationer utom när jag har switch 4 på ON. Så långt är det rätt vad jag har förstått.

    Chippet är flashat enligt ovan nämnda beskrivning men hur jag än ställer switch 1-4 så bootar den ändå bara orginalbios.

    Verkar ju helt enkelt som om chippet inte reagerar på hur jag ställer switch 1-3. Hur åtgärdas detta fel???

    HJÄLP!!!
    Last edited by evil2k3; 2004-02-22 at 20:17.

Liknande diskussioner

  1. Xbox som vägrar boota.
    By Fixxxer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 19:07
  2. xbox som vägrar boota..
    By redsnake in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-29, 09:38
  3. CDn vägrar boota !
    By GungHo in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 20:26
  4. 3004R+R-Mod+NEO2.2+AR2.02 Vägrar starta DVD Rippar
    By Liuokin in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-07-05, 12:29
  5. Boota med AR2, eller ett Original Spel?
    By Soosman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-19, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •