Har nyligen installerat ett X-bit och till en början trodde jag att det skulle gå smärtfritt...
Har Xbox v1.1, Evox, 160GB, X-bit.
Detta har jag gjort:
Flashat in 2st 256kb bios på bank 4. 1st M7 och 1st 4979.06 (bägge inställda på att boota evoxdash. Dessutom är de röda för att jag verkligen skulle kunna se om den bootar från chippet.)
Ställt dipswitcharna på: On On Off Off
Lödat kablarna på LPC platserna.
Lödat D0:an
Lödat dioden för STM från lödpunkten på chippet till R3G4 på moderkortet med hjälp av kabelförlängning.
Resultatet:
1. Snabbt tryck på PWR-knappen = grön lysdiod på chippet lyser. Bootar msdashboard.
2. 1 sekunds tryck på PWR-knappen = grön lysdiod på chippet börjar lysa när jag släpper knappen. Bootar msdashboard.
3. 3 sekunders tryck på PWR-knappen = grön lysdiod på chippet lyser EJ. Bootar msdashboard.
Har installerat 5-6st Xecuter 2 Lite och AppleX tidigare utan problem så jag tänkte att jag lödar denna gången oxå. Men någonting är fel för boxen bootar inget annat än msdashboard.
Så efter snokande i alla tänkbara trådar här på forumet utan att hitta någon lösning på detta problem har jag lödat bort chippet för att testa med pins-montering. Nu sitter chippet där skruvat och klart men kan ni gissa vad jag får för problem när jag kopplar in boxen???
MSDASHBOARD!!!!
Någon som har en vettig förklaring? Tror jag läst alla threads här inne...
Bookmarks