Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: smartxx vs xenium

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21

    Question smartxx vs xenium

    Är precis på väg att köpa ett chip till xboxen. Är sugen på ett xenium chip men så hörde jag att smartxx snart skulle släppas och att det skulle vara bra.. Nån som har några egna åsikter att dela med sig om xenium lr smartxx? Hansi (lr nån annan på psxcare), kommer ni att ta in smartxx?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SmartXX tillverkas av ett gäng tyskar med helt klart underlig attityd. Seriösa företag brukar inte ägna så mycket energi åt att smutskasta andra företag och deras produkter som SmartXX gör.

    Jag har mailat dom om att beställa ett par hundra SmartXX men inte fått något svar ännu.

    Xenium är iaf ett trevligt chip utan en massa onödiga krusiduller som kan strula till det. Pinheader + en kabel till D0 = klart. Min 8 åriga dotter klarar av att montera dom (hon har gjort 2st installationer redan, båda fungerade perfekt direkt)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    237
    Respekt
    23
    Men Hansi du vet ju vad polisen tycker om barnarbete.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av psychocowboy
    Är precis på väg att köpa ett chip till xboxen. Är sugen på ett xenium chip men så hörde jag att smartxx snart skulle släppas och att det skulle vara bra.. Nån som har några egna åsikter att dela med sig om xenium lr smartxx? Hansi (lr nån annan på psxcare), kommer ni att ta in smartxx?
    Kan rekommendera Xenium, är själv helt ny på detta men bara man läser på innan vad det är som ska göras så går det som en dans :-)

    Läs manualen och använd detta forum om det är något du undrar över (man får garanterat hjälp om frågan är "rätt")

    Är själv oerhört imponerad av mjukvaran till XBox (Super-Disc) och alla möjligheter den erbjuder.

    /Zappafan
    "Never underestimate the power of very stupid people in large groups"

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Ok.. låter som det får bli ett Xenium chip då. Verkar vara en trevlig programvara och en smart lösning. Monteringssvårigheter hade nog iof inte spelat mig nån roll.. Växte ju praktiskt taget upp med lödkolv och fläta =) Men om det är lätt så är ju inte det någon nackdel. Hansi, se fram emot min beställning =)

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Sådär.. Nu ska min beställning ligga på psxcares bord =)

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och nu fick jag kontakt med en distributör av SmartXX, så jag bör ha även det chippet i sortimentet inom några dagar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Kan man få en defenitiv rekommendation om vilket chip man bör ha av Xenium eller SmartXX? Jag har precis bytt från X-BIT till Xenium och är ganska nöjd, men SmartXX verkar ha allt som Xenium har och mer därtill...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SmartXX har allt som Xenium har + lite till inkl mer BIOS minne.

    Frågan är vad man skall använda allt lull-lull till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Är det nån mening att byta från Xenium till SmartXX?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vaddå, är du inte nöjd med ditt Xenium? :-)

    Det är ju knappast något viktigt du missar jämfört med ett SmartXX
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Jo, jag är jättenöjd... speciellt med den nya funktionen så Xboxen lyser i olika färger för vilken bios man valt..... Men som sagt... Xenium har bara 1meg användbart minne och SmartXX har 3,5. inte för att jag använder mer än 512 kb ändå (Xecuter2 4981.06 och EvoxM7-ef)... men kan vara bra att ha om nån superbios kommer ut
    Sen tycks ju SmartXX ha andra nödvändiga funktioner såsom LCD anslutning osv...
    betydligt mer nöjd än X-BIT faktist... min 1,5 åriga dotter va och pilla på chippets utvändiga del... så jag fick stoppa den i Xboxet och vips så va X-Bits stora övertag borta med lättåtkomlig USB-flashning... nu tittar hon bara på dom fina färgerna Xeniums LED kan lysa i


    En fråga bara... kan man använda X-Ecuter's lödfri adapter till ett Xenium?
    Last edited by CompuTerror; 2004-02-20 at 20:59.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vaddå, är du inte nöjd med ditt Xenium? :-)

    Det är ju knappast något viktigt du missar jämfört med ett SmartXX
    Jorrå,jag e nöjd men du vet väl hur jag e,ska alltid köpa det nyaste chip ni får in,hehe.
    Jag tänkte köpa en Chrystal Edition XBox när den kommer & då tänkte jag antingen att ni chippar den med X3 el SmartXX.Vilken chip rekomenderar du rätt ut i luften utav dessa 2(du brukar ju vara lite påläst)
    Vet du när Chrystal Edition släpps i Sverige?

  14. #14
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    heh heh... såg inte Nijos inlägg... trodde Hansi menade mig

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Nijo
    Jorrå,jag e nöjd men du vet väl hur jag e,ska alltid köpa det nyaste chip ni får in,hehe.
    Jag tänkte köpa en Chrystal Edition XBox när den kommer & då tänkte jag antingen att ni chippar den med X3 el SmartXX.Vilken chip rekomenderar du rätt ut i luften utav dessa 2(du brukar ju vara lite påläst)
    Vet du när Chrystal Edition släpps i Sverige?
    Jag rekommenderar SmartXX eftersom det finns i verkligheten :-)

    Allvarligt talat så tycker jag det snart börjar bli lite löjligt med alla dessa funktioner i chippen.

    Det bästa med SmartXX och Xenium är ju att man får en meny på tv:n där man kan välja BIOS samt att det alltid går att läsa in ett nytt BIOS till chippet från hårddisken eller dvd-läsaren.

    Övriga funktioner är bara lull-lull.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag rekommenderar SmartXX eftersom det finns i verkligheten :-)

    Allvarligt talat så tycker jag det snart börjar bli lite löjligt med alla dessa funktioner i chippen.

    Det bästa med SmartXX och Xenium är ju att man får en meny på tv:n där man kan välja BIOS samt att det alltid går att läsa in ett nytt BIOS till chippet från hårddisken eller dvd-läsaren.

    Övriga funktioner är bara lull-lull.
    Jag e lite morgon trött nu men vaddå SmartXX finns i verkligheten?Jag kan hålla med allt lull-lull,det e ju bara ett fåtal grejor man använder.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xenium har vi på lager.
    SmartXX finns i verkligheten, dvs chippen är tillverkade och finns på marknaden, vi har bara inte fått vår leverans än för vi var lite sent ute när vi beställde en vecka före releasedatum. Normalt beställer jag flera månader innan :-)
    X-ecuter 3 har inte ens något releasedatum
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Okej.Har du hört något om XBox Chrystal Edition?När den släpps här i Sverige alltså.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Glömde fråga distributören när jag beställde xbox sist, återkommer om det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    XBoX Crystal Edition skulle komma på två års dagen (14 Mars)

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question SmartXX vs Xenium

    Jag trodde denna tråden skulle handla om skillnaderna mellan SmartXX och Xenium chippen.
    Villka är de viktigaste skillnaderna mellan chippen, vad talar för att man ska skaffa SmartXX istället för Xenium??

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skillnaden var väl inte större än att jag angav den rätt tidigt i tråden... mer minne i SmartXX för BIOS. 3.5M jämfört med 1M.

    Sedan är det ju riktigt riktigt trevligt att SmartXX har ett webgränssnitt. Man ställer in ip-adress i xeniums inställningar (eller använder DHCP), sedan kan man surfa till sitt xenium om man kopplar in xboxen i nätverk tillsammans med sin PC. Från Xeniumchippets "hemsida" kan man flasha biosbanker, uppdatera firmware m.m.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Xenium ?

    Hmmm..... Vill inte vara någon ordmärkare.....men.... du menar Smartxx överallt i förra tråden ? inte har väll xenium något webgränssnitt ?

    Ville bara klargöra så ingen blir förvirrad

    Smartxx more memory to the people !
    Lenco

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, jag skrev fel :-) SmartXX har webgränssnitt. Inget som hindrar Xenium från att lägga in samma funktion i någon framtida uppdatering dock
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Nijo
    Jorrå,jag e nöjd men du vet väl hur jag e,ska alltid köpa det nyaste chip ni får in,hehe.
    Jag tänkte köpa en Chrystal Edition XBox när den kommer & då tänkte jag antingen att ni chippar den med X3 el SmartXX.Vilken chip rekomenderar du rätt ut i luften utav dessa 2(du brukar ju vara lite påläst)
    Vet du när Chrystal Edition släpps i Sverige?
    Till Hansi.
    Gjorde en beställning på en Xbox med monterat SmartXX xhip & la till att jag vill ha CHRYSTAL EDITION.Kommer in imorgon.Trogen PSXCare kund.
    MVH Nijo

Liknande diskussioner

  1. Xenium Anvisningar m.m.
    By Hansi in forum Xenium Support
    Inlägg: 49
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 11:38
  2. Vilken e bästa BIOS för Xenium chip?Evox M7 or X2?
    By Nijo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 00:15
  3. Xenium problem
    By dXtr in forum Xenium Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-02-24, 21:16
  4. Xenium på v1.5?
    By Platypus in forum Xenium Support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 12:55
  5. Ozxodus Xenium
    By miraculix in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-19, 12:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •