Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: pgr2 funkar bra på rw men inte på r ???

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25

pgr2 funkar bra på rw men inte på r ???

Jo jag brände ut PGR2 på en Verbatim DVD-R skiva....funkade inte...
    Brände då ut det på en MMORE DVD+RW skiva....funkade kanon...
    Brände då ut det på en MMORE DVD+R skiva....funkade inte....

varför? =)

om det funkade på mmore+rw skivan borde det väl även funka på mmore+r skivan om man bränner med samma program, speed, inställningar, hela shitet...?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Prova då med en MMORE DVD-R då

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pege63
    Prova då med en MMORE DVD-R då
    lyckades bränna det på en Princo DVD-R...

men liksom vadå...funkar det på en MMORE PLUS RW borde det väl funka på en MMORE PLUS R ??

hade inga mmore-r btw

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Varför det, det är ju inte samma typ av media.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Varför det, det är ju inte samma typ av media.
    nej men det är ju ända samma märke samt att det är plus... borde väl inte vara så stor skillnad, eller?

sen är det väl lustigt att det funkar på en skit skiva som Princo men inte på en Verbatim eller MMORE skiva. Nån mer som har haft problem med det spelet?

Jag menar vad är det som gör att just det spelet vägrar starta på en Verbatim eller MMORE skiva när alla andra spel jag brännt gör det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är ju helt olika teknologi mellan en R och en RW skiva. Det spelar ingen roll vad det står tryckt på ovansidan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Det är väl allmänt känt att det beror på vilken dvd du har i din box vilken typ av skivor som det går att köra? Om du läst lite på forumet hade du förmodligen insett detta du också. Är det nu så att du absolut vill få dvd+r media att fungera i din box kan du ju testa att ändra booktype på skivan så att den uppfattas som DVD-ROM av xboxen. För info om detta kolla följande länk där kan du även läsa om skilnaden mellan +R och +RW och annat matnyttigt.

http://www.dvdplusrw.org/Article.asp...&sid=-1&aid=44
    Last edited by miraculix; 2004-02-19 at 09:37. Anledning: Ooooops glömde visst länken
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av miraculix
    Det är väl allmänt känt att det beror på vilken dvd du har i din box vilken typ av skivor som det går att köra? Om du läst lite på forumet hade du förmodligen insett detta du också. Är det nu så att du absolut vill få dvd+r media att fungera i din box kan du ju testa att ändra booktype på skivan så att den uppfattas som DVD-ROM av xboxen. För info om detta kolla följande länk där kan du även läsa om skilnaden mellan +R och +RW och annat matnyttigt.

http://www.dvdplusrw.org/Article.asp...&sid=-1&aid=44
    Exakt vart skriver jag att dvd+r media inte funkar på min xbox? Alla skivor jag har testat har funkat kanon, både +r, -r, +rw och -rw (utom just PGR2 då av nån konstig anledning). Jag vet att det finns tre olika spelare som gillar/ogillar olika skivor. Jag har själv en Samsung som sväljer allt. Jag har bränt ut doa3, halo och splinter cell m.m. på MMORE DVD+r och det funkar kanon och en hel del annat på Verbatim DVD-r som också funkar kanon.

Det enda jag ville ha svar på var varför det funkade på en +RW (och på en Princo DVD-r som var sista utvägen) men inte på Verbatim -r och MMORE +r som tidigare har funkat med allt. Men som Hansi sa så är det väl helt olika teknologier bakom skivorna.

Men tack iaf för hjälpen...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    fortfarande twistar dom lärde................

Liknande diskussioner

1. brända Full dvd ... vafrör funkar inte dessa??
    By Stroofil in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-07-02, 15:55
  2. Varför funkar inte vissa skins
    By Badjes in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 11:39
  3. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 11:26
  4. Messiah med dvd 1.20E och regionX funkar inte?
    By Drem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 17:09
  5. PS2 DVD-Rips funkar inte!!!!!
    By usm76 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-15, 08:51

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner