Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Error 13, flashfel

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Error 13, flashfel

Hej jag omflash mitt X-ecutor 2.3lite o d verkar har gått snett ... då ja får error 13 när ja bootar boxen... va ska ja göra?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sätt i t.ex. superdisc i dvdläsaren så bootar den, läs tråden om x-ecuter 2 4980.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    aja har ställt till det ganska ordentligt nu...
    tänkte att ja kunde flasha om till ett gammalt bios så skulle d ordna sig.
    nu när ja startar upp boxen så startar den om typ 3 gånger sen så e den på och knappen blinkar rött/grönt + ingen bild på tvn... vad kan man göra nu??

edit: har en xecutor 2.3lite o flashade då med x2 4977 256k bios
    Last edited by Namp; 2004-02-06 at 01:23.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Urk, du måste skicka in chippet för omflashning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Arrow

Citat Original inlägg av Namp
    aja har ställt till det ganska ordentligt nu...
    tänkte att ja kunde flasha om till ett gammalt bios så skulle d ordna sig.
    nu när ja startar upp boxen så startar den om typ 3 gånger sen så e den på och knappen blinkar rött/grönt + ingen bild på tvn... vad kan man göra nu??

edit: har en Alladin Advance v32 som jag köpte från er
    .

Har exakt samma fel som Namp. Får inte ut skivan som sitter i eller något

Men jag undrar, kan man inte flasha om bioset hemma på något vis?

Har inte så stora möjligheter att ta mig till Stockholm pga av att jag bor runt Kalmar hållet.

Har testat och sätta i orginal disken men fungerade inte, blinkar å ingen bild.

det jag flashade med var Evox D6.0 256k vet inte om det är helt fel. Men när jag flashade så stannade hela skiten, slutade snurra, låta. så jag testade att starta om den och då hände detta.

Läste någonstans att ni tog c:a 500:- för att kolla på xboxen hur den var monterad och flasha om den. Stämmer det än?

Xbox Spec:

Tillverkad: 2003-10-07
    Version: 1.4(tror jag)
    Orginal disk sitter i, men ska i med en 120gb Samsung HDD
    DVD-Rom: Thomson.

Vore mycket tacksam för ett svar. får jag inte det innan fredag så ringer jag till er.

Köpte denna xboxen för 2 månader sen, köpte då ett chip Alladin Advance 32 från *********.se (ursäkta om jag la ut en adress) men det var sönder och jag orkar inte bråka med dom.

Tack på förhand

Fredrik Eriksson

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Hitta någon med en moddad box i din närhet och hotflasha chippet.

Bor i Karlskrona om du inte hittar någon annan och orkar köra ned hit. Kör en PM i såfall.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Evo-X D6 fungerar inte i nya boxar. Bäst vore om det bioset raderades från verkligheten, men tyvärr så är det lite svårt att ordna. Det kostar 200:- att få x2lite omflashat, gratis om det är köpt av oss. Är det inte vi som monterat chippet måste du själv plocka ut det ur boxen osv eller betala extra för det.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Odin. vet du hur man fixar detta då? har du msn så vi kan snacka mer?

Tack på förhand

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    samma problem, ja har köpt av er men inte ni som monterat det...vad kostar det då att få det omflshat???

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kostar ingenting om du plockar ur chippet och lämnar/skickar in det för omflashning. Bifoga returporto bara.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner