Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vad ska jag göra med min box?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Vad ska jag göra med min box?

    Jag har läst, läst och läst, för att få ett hum om hur jag ska gå tillväga med min x-box för att den ska kunna göra det som jag vill.
    Är "newbie" på xbox och vad man ska/kan göra med den.
    Vad jag förstår måste jag på ngt sätt "modda" den, och skaffa ngr program!?

    Det här vill jag kunna göra:
    - Streama film, bilder och musik från datorn till xboxen via trådlöst nätverk (kör Netgear idag).
    - Spela upp svcd, div-x, etc. i boxen.
    - Slippa byta hårddisk i x-boxen, har så det räcker i datorn, och streamar hellre därifrån och kör spel direkt med skiva.
    - Inte nödvändigt med Live, kör inte det idag, men har gärna möjligheten kvar.

    Har en helt original xbox, ny troligen version 1.4 alt 1.5.
    Vad behöver jag göra med xboxen? (Bästa moddningen för mina behov?)
    Vilka program behövs? Var hittar jag dom? (Installerar jag dom via datorn eller?)
    Hur styr jag streamingen i xboxen? (Behövs DVD-kittet?)

    Tackar för svar!
    / Markus

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ta vilket chip du vill, eller bara flasha om det inbyggda originalbioset om du skiter helt i live. Lämnar du in boxen till oss så styr jag upp den med alla program du behöver. Du behöver inte dvd-kittet, men du kommer vilja ha ett ändå. Du behöver antagligen inte fjärrkontrollen till din tv heller...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det låter ju riktigt bra!
    Hur ser programmet ut för att köra musik och film från xboxen, kan jag leta i nätverket efter musik och film i någon form av "utforskare"!?
    Styr jag det fördelaktligen med DVD-kontrollen då eller?

    Hur ansluter man en trådlös nätverksanslutning till xboxen, jag har bara kört med kabel hittils. Jag vill ha sändaren vid min dator och en mottagare i boxen, men finns det ngn mottagare som jag kan "plugga" in i nätverksanslutningen, eller måste jag installera ett nätverkskort på ngt sätt?

    / Markus

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste konfigurera din mediaspelare genom att redigera dess "config.xml" fil så att den hittar de kataloger med film/musik du delar ut från din pc. När det är gjort kan du styra med handkontroll eller remote control.

    Läs guiderna, jag har skrivit en guide om hur man kör trådlöst nätverk på boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xbox LIVE / XbCONNECT / XboxLINK - vad ska jag satsa på?
    By x-ite in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 20:58
  2. Min xbox är helt död error 07 vad ska jag göra!!
    By S_a_T_o_R in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 16:13
  3. Vad behöver jag göra?
    By Eda in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-12, 18:43
  4. Vad ska jag ta mig till?
    By disco in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 09:58
  5. Vad ska jag välja?
    By zaben in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-11-30, 04:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •