Så kommer den oundvikliga frågan: Planerar ni att ta hem och sälja Messiah-chipet? Det börjar ju dra ihop sig för lansering av det också.
Så kommer den oundvikliga frågan: Planerar ni att ta hem och sälja Messiah-chipet? Det börjar ju dra ihop sig för lansering av det också.
Dom har ju inte gått ut med någon info om när dom ska släppa det. Bara snart...
På tillverkarens hemsida står det att de kommer att släppa chipet den 1 november. Enligt vad tillverkaren säger på deras forum. Men det kan säkert bli försenat eller komma ut tidigare, vem vet....
------------------
//Mattias K
[This message has been edited by makar (edited 16 October 2001).]
//Mattias K
Hoppas att Hansai tar in det.
För på pappret så krossar messiah, neo chipet
Det är bara ett par dagar kvar till 1 November, och CT har inte ens fått ordning på konverteringen till det chip dom planerar att använda ännu.
Man verkar inte heller ha bestämt sig för vilka funktioner den första versionen av chipet skall ha (regionsfri dvd eller ej) eller i vilken form det skall säljas (som löst chip, chip på kretskort eller med någon form av "clip" för att underlätta/eliminera lödningar på bios.
Det tar nog mer än ett par dagar innan dom fått fart på massproduktion och distribution.
Vi kommer att ha chipet för försäljning minst lika fort som någon annan.
Jämför t.ex. Origachip där vi fick hem den första "vettiga" PAL-versionen bara ett par dagar efter att den kom.
NEO4 chipen har vi beställt och betalt för flera veckor sedan för att garantera att vi får dom direkt.
Jag kommer beställa hem Messiahchip samma dag som Gazza börjar acceptera beställningar.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks