Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem med ny HDD

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Arvika, Värmland, Sweden
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Problem med ny HDD

    Tjenna tänkte sätta in 123,5GB Hitach Disk i min Xbox men har stött på problem

    Sätta i hdd i datorn och formaterade den och sedan kjörde jag Hdprep Zeroing Onley 1St 4096 sectors of partion..

    Sedan satte jag i den i xboxen och fick fel kod 13 sen höll jag på å kraffsa lite å så funkade det så jag körde Super Disc å formater som large drive..


    Men efter rebboten Fick jag fel kod 16 å rött och grönt blinkade ljus
    å så hela tiden irriterande som fan.

    Vad ska jag göra för att lösa detta irriterande problem..
    Det är en Xbox version 1.1 med X-bit chip

    Tacksam på förhand för tips.
    It`s better too be dead and cool then alive and uncool
    -----------------------------
    Xbox v 1.5 Aladdin Advanced Chip

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    144
    Respekt
    21

    Wink

    har du installerat din hd med superdisc på large drive och har du tagit backup på dina filer som fanns i det andra hd(Xbox hårddisken.)C,E.
    och stoppa in filerna från C in i C och E in i F.

    Pröva med detta.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Arvika, Värmland, Sweden
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    ja jag har installerat med superdisc Large Drive ..

    Hadde inget på den gammla hdd som jag vill ha kvar.. måste man göra en backup eller?...
    It`s better too be dead and cool then alive and uncool
    -----------------------------
    Xbox v 1.5 Aladdin Advanced Chip

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    144
    Respekt
    21

    Rekommenderar.

    Jag rekommenderar att du för över hela C mappens filer Från Xbox hd till den nya hd och sen så kan du ta filerna som du vill ha te.x spel och filmer från Xboxens E Mapp.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Arvika, Värmland, Sweden
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Nu har jag lakt över allt som var på den gammla C: till min "hdd" å så sätte jag i den nya disken frånn xboxen som jag hadde formaterat med SuperDisc
    Men nu syns den bara i diskhanteraren och bet mig formatera om den? .. Hur skall jag nu göra Specillt program för att dra igång den å föra över allt som låg på C på orginal disken eller?
    It`s better too be dead and cool then alive and uncool
    -----------------------------
    Xbox v 1.5 Aladdin Advanced Chip

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    144
    Respekt
    21

    här har du en enkel guide.

    När Xboxen har startat visas en meny (Evolution-X) och där i menyn väljer du ?install? och i nästa meny väljer du
    ?Install Evo-X (SMALL Drive)? och därefter kopieras alla filer automatiskt till Xboxens hårddisk.
    När kopieringen är färdig ta ut skivan och starta om Xboxen och då får du upp menyn (Evolution-X dashboard).

    Ska du byta till en större hårddisk ska du först installera SUPERDISC på den gamla hårddisken (som ovan), sedan med hjälp
    av nätverket och FTP gör en backup (kopiera) partitionerna C: och E: till en dator eller annan Xbox.

    Sedan öppnar du Xboxen och byter ut hårddisken mot den större, kontrollera att den nya hårddisken är byglad som MASTER.
    När du har skruvat ihop Xboxen igen stoppar du i SUPERDISC skivan och startar om, väljer ?install? och därefter
    "Warning - Format C-E-F" så kommer hårddisken att formateras och partitioneras automatiskt.
    Sedan väljer du ? Install Evo-X (LARGE Drive)? i menyn så att Evolution-X installeras på den nya hårddisken.
    När installationen är klar ska alla filerna som du tog backup på kopieras tillbaka till Xboxen förutom filen xboxdash.xbe som
    ligger i C:
    Klart.

    Har du problem med FTP går du in under settings och settings och där ställer man in parametrarna för bl.a. nätverket och FTP.
    Har du en DHCP server i ditt närverk d.v.s. en server som delar ut ip-adresser till datorer, skrivare m.m. ska inställningen vara
    ?NON STATIC?, har du kontakt med nätverket så kan du se vilken ip-adress du blivit tilldelad.

    Har du inte en DHCP server ska inställningen vara ?STATIC?, förinställd ip-adress är 192.168.0.3 men den kan du enkelt gå in
    och ändra om du vill.
    Längre ner på sidan under FTP hittar du användarnamn och lösenord, som standard är både användarnamn och lösenordet
    ?xbox? men det kan du enkelt ändra.

    För att koppla in Xboxen direkt till en annan dators nätverkskort ska du använda en ?korsad? nätverkskabel.

    Ska du däremot koppla Xboxen via en hub eller switch till datorn ska du ha en vanlig nätverkskabel.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    144
    Respekt
    21
    vad har du för bios föresten

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Arvika, Värmland, Sweden
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag har Excuter bios men jag fick det till å funka tack så mkt för hjälpen ! =)
    It`s better too be dead and cool then alive and uncool
    -----------------------------
    Xbox v 1.5 Aladdin Advanced Chip

Liknande diskussioner

  1. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  2. Problem med SCPH-7002
    By Egge in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 12:45
  3. Problem med dashboard
    By TriggerHappy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-04, 14:02
  4. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •