Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ftp Datorn till xbox med router

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Ftp Datorn till xbox med router

    försöker nu att connecta till mitt xbox via min router, orkar inte med att internet dör varje gång jag gör det annars, men jag lyckas faen inte, någon som vet hur man skall gå tillväga ? vad för nätverkskabel skall man använda? inställningar i xboxen? på datorn så tilldelas jag IP mot nätet tror jag, har iaf inte skrivit in någon speciellt IP till burken, så hur skall jag gå till väga?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22
    Det fungera precis som om du kopplar upp en dator till routern. "glöm" att du kopplar in en xbox och tänk dator så kommer det att fungera. =]
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    det är enna det som är lite av mitt problem, måsta man ha några portar öppna på routern etc..? vad för ip skall jag ställa in på xboxen, för jag vill ju inte ändra ip på datorn.. och korsad eller icke korsad kabel mm...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    173
    Respekt
    21
    Alltid raka kablar mellan Dator och hub/switch/router.
    Alltid korsade kablar mellan 2 datorer.

    Använd DHCP-servern i routern, och konfigurera xbox dash därefter (Dynamic IP = yes, Static IP = no).
    Om du har både PC och Xbox på switch-sidan på routern, är allt klart i och med detta. Öppna portat är bara till för kopplingar mellan WAN och Switch-sidan på routern, på switch sidan är alltid allt öppet.

    Kolla sedan vad din Xbox får för IP (står på dashen på TVn, om inte, byt skin till en som visar IP). Tryck in denna IP i FTP-klienten och börja flytta filer!

    Om du vill ha fast IP på PCn måste du se till att PC och Xbox är på samma subnet. (192.168.xxx.yyy, där xxx är subnet adressen och yyy adressen i subnettet. Så 192.168.xxx-delen måste vara samma på Xbox och PC.)
    Last edited by odin; 2004-02-19 at 10:51.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    ok, tnx skall terra detta när jag kommer hem, om inte det funkar så får jag fortsätta att leta efter guider mm, eller fråga dig om jag ser vad fel det är

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. XBox till Xbox - funkar det??
    By Troya99 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 23:59
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 07:50
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •