Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Origachip

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Question Origachip

    Läste i nåt inlägg att ni på psxcare skulle ta in Origachip.
    Efter lite surfande fann jag att en version 1.1 av detta chip släpptes för nån vecka sedan. Är det denna version ni får in?
    Ungefär hur mycket kommer det kosta inklusive montering?
    Kommer det att vara möjligt att ha både NEO4 och Origachip monterade i samma maskin?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har skickat betalning för origachipen och väntar på att få leverans. Vi har beställt både PAL och JAPAN versionen.

    Vi kommer räkna ut pris för chip och montering och lägga upp det på hemsidan så fort vi provmonterat ett par chip.

    Vi skall även prova att montera båda chipen, men risken är stor att dom "krockar". Det borde iofs gå att lösa det mesta med någon form av switch för att välja chip i värsta fall.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Origachippet, gör den PS2 regionsfri?
    Jag har redan en regionsfri DVD-spelare, så jag bryr jag mej bara om att spela PS1 & PS2 original import på en PS2 utan swaptrick. Jag har dock hört att DVD spel kommer att släppas till PS2...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Tidaholm, Sverige
    Inlägg
    89
    Respekt
    24

    Exclamation

    kommer att släppas dvd spel?? de finns ju redan massor av dvd spel ute



    ------------------
    //J.E
    ----------
    //JonnyE

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Den gör inte PS2 regionsfri, men jag kan göra ett "paket" med Origachip och DVDchip precis som vi gjort med NEO2.2 och DVDchip.

    Med origachip kan du:

    Spela original PS2 spel från hela världen
    Spela original PS1 spel från hela världen
    Spela hembrända/fabrikskopierade PS1 spel från hela världen

    Allt ovanstående utan swaptrick eller patchar.

    Du kan även spela kopierade PS2 spel genom att swappa med AR2/DVDREGIONX/MEGAMEM16 precis som NEO 2.2.

    Vi skulle ha fått chipen idag, men italienarna hade skrivit så slarvigt på paketet att det hamnade i helsingborg...jag får det imorgon (onsdag). Jag har kollat på de nya "alternativa" lödpunkterna till "V4" moderkortet, det verkar relativt enkelt att installera på just den modellen. Man slipper löda på pyttebenen, man har hittat punkter på kretskortet som är kopplade till benen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Post

    PAL-varianten på origachippet kräver väl fortfarande swap för PS2-spel?

    Hittade deras sida, och där står följande:

    "Play ALL playstation2 games ORIGINALS IMPORT JAP and USA on DVD and CDROM without problems!!! (swap metod, you need AR2 or DVD REGION X PAL Datel)"

    Sidan nås på:
    http://www.origa*********/

    Fortfarande det enda chip jag känner till som klarar original PS2-spel. Lämnar nog in min PS2:a inom en snar framtid


  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ah, du har rätt. Vi var lite snabba med att lägga upp info om den nya PAL-versionen. Skall fixa till hemsidan imorgon. Den Japanska versionen fungerar utan swaptrick.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. OrigaChip 2.0 är DÖTT
    By dennan87 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 10:53
  2. Origachip problem
    By chenpong in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-01-08, 22:15
  3. Origachip 2.0
    By bladegash in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-12-13, 18:48
  4. Origachip med original importspel?
    By Gustav_A in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-11-10, 22:38
  5. regionsfri + origachip
    By Robert in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-02, 19:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •