Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med chippet!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Problem med chippet!

När jag jordar mitt xecuter 2.3 lite chip så så lyser eject knappen rött på både enabled och unabled....plus att xbox loggan i bootupen är röd istället för grön....har lött do under mk och den sitter klockrent....tar jag bort jorden så funkar orginal.....vad är detta??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Att loggan och ejectknappen är röda tyder ju på att chippet fungerar, däremot borde det ju gå att stänga av chippet. Kanske fel på switcharna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Konfunderad!

Om ejectlampan lyser rött,symbolisera inte det ngn form av system fel, även när du kör enabled...(försökte hitta ngn post som behandlar detta + hur det skall se ut när det funkar...på tv alltså....men som jag tolkar dig så skall loggan vara röd + ejectknappen vid enabled....Tycker mig märka att det är glapp i switcharna...får försöka fixa det...
    Tack för svaret i vilketfallsomhelst.....

Citat Original inlägg av Hansi
    Att loggan och ejectknappen är röda tyder ju på att chippet fungerar, däremot borde det ju gå att stänga av chippet. Kanske fel på switcharna.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom x:et är rött så har du ett modifierat bios där man säkert även ändrat färg på ejectknappen. Är det något fel så får man felkod eller så stänger xboxen av sig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Hmmmmmmm!

Kontaktar dig på support online...vilken butik är det?

Citat Original inlägg av Hansi
    Eftersom x:et är rött så har du ett modifierat bios där man säkert även ändrat färg på ejectknappen. Är det något fel så får man felkod eller så stänger xboxen av sig.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag sitter på södermalm

Liknande diskussioner

1. M2Pro reset knapp? Problem med backuper..
    By dak in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 17:34
  2. STora problem med x2.3b lite+
    By Spikex in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 14:58
  3. Problem med att läsa DVD-R
    By NiWi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 12:22
  4. Problem med dashboard
    By TriggerHappy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-04, 14:02
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X