Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: det är nåt som inte riktigt stämmer...

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question det är nåt som inte riktigt stämmer...

    jag har ca. 5 frågor, som jag vääääldigt gärna vill ha svar på

    jag köpte ett X-B.I.T-chip härom dagen jag följde guiden (på den där sidan vars namn jag har förträngt) till punkt och pricka men det verkar vara något som är fel...

    1. Jag har bränt ett antal Superdiscar på cd-rw-skivor men x-boxen vägrar att svälja dom... jag har provat med olika märken på skivorna och boostat har jag också gjort. Det står bara: Your Xbox can't recognize the disc osv. Hur kan jag få den att läsa cd:n??
    *Jag har en Thomson-läsare och har provat skivor som annat folk med Thomson-läsare har rekommenderat

    2. Hur ser man om chippet funkar öer huvud taget... finns det några tecken som man kn titta på för att avgöra om chippet är intakt??

    3. Kan man ha flera olika BIOS eller måste dom vara av en sort.... eller är de bara och slänga ihop ett par BIOSar och lagra??

    4. Vilka program MÅSTE man ha för att t.ex. kunna tanka över spel och vilka är mindre nödvändiga??

    4½. Måste man ha ett visst BIOS för att vissa saker ska gå igång??

    Jag har nu alltså ingenting förutom BIOS i min xbox.... eller jag har iofs lite saves och så men det är allt
    PS. Allt är som vanligt vid uppstart.... inga nya menyer lr logos lr nåt sånt... ska de va så??
    Last edited by HagelBrakarn; 2004-02-21 at 01:37.

  2. #2
    Citat Original inlägg av HagelBrakarn
    jag har ca. 5 frågor, som jag vääääldigt gärna vill ha svar på

    jag köpte ett X-B.I.T-chip härom dagen jag följde guiden (på den där sidan vars namn jag har förträngt) till punkt och pricka men det verkar vara något som är fel...

    1. Jag har bränt ett antal Superdiscar på cd-rw-skivor men x-boxen vägrar att svälja dom... jag har provat med olika märken på skivorna och boostat har jag också gjort. Det står bara: Your Xbox can't recognize the disc osv. Hur kan jag få den att läsa cd:n??
    *Jag har en Thomson-läsare och har provat skivor som annat folk med Thomson-läsare har rekommenderat

    2. Hur ser man om chippet funkar öer huvud taget... finns det några tecken som man kn titta på för att avgöra om chippet är intakt??

    3. Kan man ha flera olika BIOS eller måste dom vara av en sort.... eller är de bara och slänga ihop ett par BIOSar och lagra??

    4. Vilka program MÅSTE man ha för att t.ex. kunna tanka över spel och vilka är mindre nödvändiga??

    4½. Måste man ha ett visst BIOS för att vissa saker ska gå igång??

    Jag har nu alltså ingenting förutom BIOS i min xbox.... eller jag har iofs lite saves och så men det är allt
    PS. Allt är som vanligt vid uppstart.... inga nya menyer lr logos lr nåt sånt... ska de va så??
    1. Chippet är inte installerat på rätt sätt, därav felmeddelandet att det inte går att läsa skivorna. Kolla punkten d0, det är oftast den som krånglar.

    2. Använd ett "färgat" bios. Ser du då att Xet vid Startup är färgat med t.ex blått = chippet funkar. Använd t.ex detta: EvoX.D.6.blue.rar

    3. Du kan lagra så många bios som du har valt platser vid formateringen av chippet... Men du kan ju fortfarande bara använda ett bios vid uppstart...

    4. Det du behöver finns på superdiscarna. Är det nåt som känns överflödigt efteråt så är det bara att ta bort...

    4½. Nej det räcker med ett bios..

    Svar på PS: Läs svaret på fråga 1.

    Lycka till!

  3. #3
    Citat Original inlägg av Prodigal_Son
    1. Chippet är inte installerat på rätt sätt, därav felmeddelandet att det inte går att läsa skivorna. Kolla punkten d0, det är oftast den som krånglar.

    2. Använd ett "färgat" bios. Ser du då att Xet vid Startup är färgat med t.ex blått = chippet funkar. Använd t.ex detta: EvoX.D.6.blue.rar

    3. Du kan lagra så många bios som du har valt platser vid formateringen av chippet... Men du kan ju fortfarande bara använda ett bios vid uppstart...

    4. Det du behöver finns på superdiscarna. Är det nåt som känns överflödigt efteråt så är det bara att ta bort...

    4½. Nej det räcker med ett bios..

    Svar på PS: Läs svaret på fråga 1.

    Lycka till!
    Följdfråga: Vad är en "superdisc" är det ett smeknamn på en bootskiva?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  4. #4
    Citat Original inlägg av Cerber0s
    Följdfråga: Vad är en "superdisc" är det ett smeknamn på en bootskiva?
    Inte ett smeknamn men ett namn på en bootdisc

    Använd mIRC, använd Efnet och gå in på kanalen #super-disc
    Där kan du ladda ner den.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    tack! hoppas att de funkar.. får väll nörda ett par nätter annars

Liknande diskussioner

  1. Tips för er som vill måla er xbox!
    By mEn_mAn in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 17:42
  2. Lurad av oseriösa chipsäljare?
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 23:51
  3. Den som knäcker denna är bra, riktigt bra !
    By Morphem in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 15:56
  4. Bioset funkar inte som det ska ...
    By Morphem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-06-11, 11:31
  5. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 18:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •