Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Ripper 2 GOLD

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Ripper 2 GOLD

    Skriv frågor och kommentarer om Ripper 2 GOLD chippet här.

    För produktsupport, se denna avdelning:
    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=96

    Installationsanvisningar:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12845
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    46
    Respekt
    23
    Har letat på forumet men hittar inga spec för det. Vilka sorters spel klarar det, noswap anntar jag? macrovision off? Dvd regionsfri?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla spel, inga swap, regionsfri dvd. Antagligen macrovision off, har inte provat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Känsligt chip

    Hej,

    har varit jättenöjd med Ripper 2 Gold som klarat brända DVD-skivor utan problem tills nu. I bästa fall kommer man in i spelet men efter några minuter hänger sig allt. I sämsta fall startar inte ens spelet. Däremot fungerar PS2 originalspel bra, men det var ju inte tanken med detta chip
    Sedan undrar jag om det är en "feature" att den inte ens spelar PS1 spel längre, både original och brända.
    Så jag undrar, jag jag lyckats göra någon tangent-kombination som avaktiverat chippet eller har det helt enkelt slutat fungera?

    Mvh
    Jucy

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har problem att ladda spelet beror det nästan helt säkert på att lasern har svårt att läsa skivan av olika anledningar. Det spelar ingen roll vilket chip du har isåfall.

    Ripper 2 GOLD chippet har olika procedur för PS1/DVD film läge beroende på vilken PS2 version du har.

    Börja med att sätta ps2:an i standbyläge. Om den inte är i standbyläge så stäng av och sätt på den med strömknappen på baksidan eller tryck 2-3 sekunder på på resetknappen. Starta sedan med ett tryck på reset och sätt i skivan med spelet/filmen. Därefter följer du anvisningarna nedan beroende på om det är ett PS2 spel, PS1 spel eller en DVD-film:

    V3-V8 (Alla utom SCPH-50004):

    PS2 mode :
    Stoppa i CD/DVD så startar spelet automatiskt

    PSX (PS1) mode :
    Stoppa i CD med spelet och tryck snabbt 2ggr på reset

    DVD mode :

    Sätt i DVD-filmen, håll FYRKANT intryckt på handkontrollen och tryck snabbt 2ggr på reset.

    Navigator mode:

    Om du installerat Ripper 2 Navigator (Eller DMS Explorer, fungerar också bra), tryck på TRIANGEL vid uppstart för att aktivera Navigator.



    V9-V10 (SCPH-50004)

    PS2 spel:

    Snabb boot: Håll in SELECT på handkontrollen och tryck på reset, fortsätt hålla in SELECT tills spelet startar.
    Normal boot: Starta med EJECT eller RESET men utan något spel i dvd-läsaren. Sätt sedan i spelet. Om du vill starta om med skivan i måste du använda "Snabb boot" (trycka in select på handkontrollen) annars fastnar spelet vid "Playstation 2" logotypen.

    PSX/Playstation 1
    Tryck snabbt 2ggr på reset

    DVD filmer
    Tryck snabbt 3ggr på reset
    Byter du film trycker du bara 1 gång på reset. Vill du starta ett spel måste du stänga av helt med strömknappen eller trycka 3 sekunder på reset och börja om från standbyläge.

    DEV.olution mode
    Starta med TRIANGEL intryckt på handkontrollen för att boota från minneskortet.

    HDD
    Tryck START på handkontrollen och tryck på reset för att boota från hårddisk

    Stänga av chippet

    Stäng av och sätt på med powerknappen eller tryck 3 sekunder på reset för att komma till standbyläge

    Starta genom att hålla in resetknappen i 2-3 sekunder (vänta tills den blå ejectlampan tänds + 1 sekund till)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Två frågor;

    o Spelar det nån roll om man har Silver Edition eller en svart PS2;a när man ska använda chippet?

    o Vart kollar man vilken version man har på PS2;an?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    kolla här för V av PS2.
    Last edited by pege63; 2004-04-07 at 13:42.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    kolla här för V av PS2.
    50004, tack så mycket.
    Last edited by Ace of Spades; 2004-04-07 at 13:20.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    jo då funkar bra

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Vad menar du?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har testat NTSC-spel (Japan) med chippet, både med originalvideokabeln man får med när köper PS2, och med en RGB kabel. Och även testat på två olika TV-apparater. Men bilden blir iaf inte "full" eller vad man ska säga, en stor svart remsa är på underdelen av skärmen och spelet på övredelen av skärmen. På bilden ser man vad jag menar lite enklare. PAL-spel (både PSX och PS2) får fullskärm.


    Iofs är RGB-kabeln jag testade med egentligen avsedd för bruk till PSX, men den funkar ju till PS2 (förutom att den inte löser mitt problem), och jag får färg med den vanliga kabeln. Hur åtgärdas detta? Måste jag skaffa en en RGB-kabel som är avsedd för endast PS2 (alltså inte för PSX)?

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Om man bootar från hårddisken, är det som att boota från minneskortet med triangel då eller hur funkar det??

Liknande diskussioner

  1. Magic V
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 04:33
  2. Ripper 2 GOLD
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 11:42
  3. DVD+r/rw compabilitet
    By crimson in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-02-08, 16:30
  4. DMS3 vs Ripper 2 Gold
    By Cally in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 05:44
  5. Sniper GOLD (Ripper 2) vs DMS3
    By robbfan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 03:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •