Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 42

Diskussion: SmartXX Anvisningar

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    SmartXX Anvisningar

    Här är lite anvisningar för SmartXX

    Gå till http://www.smartxx.com/manuals/manuals_00.php för tillverkarens senaste versioner av anvisningarna.
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tja ja undrar om man får med annvisningar på svenska när man köper ett smartxx chip...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Gammla

    Anvisningarna i länken ovan är dom gamla anvisningarna ! Det fins nyare på Smartxx hemsida www.smartxx.com I dom nya anvisningarna skall man INTE ! löda EJ !!!

    Du kanske kan lägga upp dom Hansi ?

    Idag är idag imorgon är en ny dag.
    Lenco

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är väl valfritt, löder man ejectknappen så ställer man in med dip-switcharna vad som skall laddas när man bootar med eject.
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag undrar om jag skall skaffa detta eller Xenium ?
    Vad är skillnaden ?
    Funderar på att beställa Xenium på måndag ....

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    + SmartXX: 3.5M bios mot 1M bios, går att flasha via webbrowser

    + Xenium: Välj bios du vill boota med genom att trycka in någon av 4 knappar på handkontrollen. Men SmartXX kommer också få den funktionen i framtida uppdatering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    LCD display

    Har någon vänlig själ en anvisning om hur man installerar en display till smartXX hör gärna av err snarast

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det är väl valfritt, löder man ejectknappen så ställer man in med dip-switcharna vad som skall laddas när man bootar med eject.
    Har letat på Smartxx hemsida för att få information om vad dip-switcharna används till men hittar bara information om dip-1 och hur man gör recovery.
    Men vad är de andra dip:arna till för (hur ställer man vad som ska laddas)?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom är t.ex. till för att välja vilket av de bios man har på chippet som skall bootas när man startar chippet med ett långt tryck på restknappen (om man lött en kabel för att detektera detta)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Finns det någon instruktion för detta (vilken dip är till vad)?
    Har lött en d0 kabel och även EJ, är "restknappen" någon av dessa?

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag undrar vart man hittar sina dvd-filmer man lagt över med dvd2xbox?? Hur startar man filmerna? Och brukar det vara mycket buggar med smartxx chippet? har precis moddat min.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Har inte upptäckt några buggar på mitt SmartXX! Fungerar kalas bra!

    Lägger sig inte filmerna på F:\Videos ?

  13. #13
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det är väl valfritt, löder man ejectknappen så ställer man in med dip-switcharna vad som skall laddas när man bootar med eject.
    Jag har letat men inte hittat några anvisningar om hur (var) jag löder EJ-kabeln... Fick mitt SmartXX idag och är i full färd med att skruva isär sönernas XBox...
    Anvisningar till dip-switcharna om vad som skall laddas vid boot med eject efterlyses oxå...

    En fråga till:
    I instruktionerna till "SmartXX Pinheader-Install" står följande: "Alternative you can use this D0 point on the bottonside", är kabeln dragen genom ett av de outnyttjade hålen vid pinheader'n?

    Tacksam för hjälp med detta!

    D-Straight

  14. #14
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av backvall
    Jag har letat men inte hittat några anvisningar om hur (var) jag löder EJ-kabeln... Fick mitt SmartXX idag och är i full färd med att skruva isär sönernas XBox...
    Anvisningar till dip-switcharna om vad som skall laddas vid boot med eject efterlyses oxå...

    En fråga till:
    I instruktionerna till "SmartXX Pinheader-Install" står följande: "Alternative you can use this D0 point on the bottonside", är kabeln dragen genom ett av de outnyttjade hålen vid pinheader'n?

    Tacksam för hjälp med detta!

    D-Straight
    Hmmm...
    Jag hade inte letat tillräckligt... Hansi's bild beskrev var EJ-kabeln skall anslutas... ;-)

    Frågorna angående dip-switcharna och "...D0 point on the bottonside" har jag dock inte hittat svaren till!

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Kan man få en manual till smartxx v2 och xbox version 1.6, finns det lödschema?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla senaste anvisningar finns alltid här:
    http://www.smartxx.com/manuals_00.php
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Lödfri Instalaltion ??

    Tjena,

    Den lödfria Instalaltionen sker den utan den dära sladden?

    Som man löder från Smartxx den som kallas för D0, Behöver man den när man använder den Lödfria intallationen ???

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver inga sladdar för lödfri installation
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Det ska inte behövas. Det står med stor text: INGEN LÖDNING KRÄVS, och då antar jag att det inte ska behövas. Inte ens D0 sladden, och hur de löst det vet jag inte.
    Har själv en 1.6

    Lödfri ver. fram till 1.4 (ingen lödning alls)
    Snabb löd. ver. funkar bara fram till 1.5 (1st sladd att löda)
    Löd ver. 1.6 (6st sladdar att löda)

    Kolla alltid SmartXX hemsida för hur man installerar chippen.
    De papper jag fick till mitt kort om hur jag installerar stämde inte mot vad jag igentligen borde göra. Antar att PSXCare inte hunnit uppdatera papperna till de nya installationsanvisningarna som finns på SmartXX hemsida. Började undra lite när kretskortet jag hade framför mig inte stämde överens alls med vad som stog på papperna jag höll i handen


    SmartXX v2 till Xbox v1.6
    Last edited by P_E_R; 2004-10-04 at 23:04. Anledning: mer info

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av P_E_R
    Började undra lite när kretskortet jag hade framför mig inte stämde överens alls med vad som stog på papperna jag höll i handen
    Precis mitt problem oxå, nu har jag en x-box som blinkar rött när jag lött om den efter den riktiga manualen från smartXX sida... Verkar jävligt skoj att man får fel manual och nu MÅSTE lämna in den och vänta 14 dagar...

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du lämnar in boxen här är väntetiden närmare 14 minuter än 14 dagar just nu :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Låter skitbra för jag har den med mig och kommer till er på lunchen. =)

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    B.t.w här är manualen jag följde för smartXX v.2 för X-box 1.6

    http://www.smartxx.com/manuals/manua...ader_16_v2.php

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Har idag inhandlat ett smartxx till min xbox 1.0 - 1.1. Men efter att ha läst manualen som man får med så kan jag bara inte förstå hur vissa saker ska fungera... Det står t.ex att man ska löda D0 punkten på undersidan av moderkortet . Det står att den är lättare att löda på och att alla xbox har den D0 punkten på samma ställe. Men bilden som visar detta är så dålig att det är omöjligt att veta vart denna punkt är nån stans! Har nån en bättre bild på detta?
    Dessutom, behöver man bara löda två sladdändar utöver stiflisten , eller är det nått mer jag har missat? Behöver man inte löda någon sladd för att kunna starta chippet med xboxens två knappar på framsidan???
    Tillsist, går det bra att bränna chippets bios på en dvd + rw skiva? Det står även i manualen att man ska anända "mode 1" och se till att "finalize discen". Nån som vet vad dessa två saker betyer och är det nödvändigt? Är det inte bara att bränna bioset rakt på skivan???

    Glad om nån kan hjälpa mig med dessa saker innan jag börjar med saker och ting...
    HEJA DIF!!!

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    D0 Ovansidan
    D0 Undersidan

    Den guiden psxcare skickar med är rena skräpet.(har påpekat detta när jag köpte mitt, kanske är uppdaterade nu vad vet jag)
    Bara att kolla på SmartXX hemisda för alla bilder i vettig upplösning.

    Ja det går bra att bränna Bioset på en skiva, att cd/dvd-r ska vara "finalized" betyder att cd/dvd-r ska vara stängd så att det inte går att skriva mer på den.
    Men det är smidigare att använda en TP kapel & uppdatera Bioset den vägen.
    Last edited by bast; 2004-11-18 at 02:41.

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Okej, så man kan göra inställningar och så i chippet utan att behöva installera något bios?
    En till fråga. Sitter D0 punkten på undersidan på samma ställe på alla boxar. Eller skiljer de mellan 1.0 - 1.1 och 1.2 - 15 ??? Om du löder på undersidan. Är det då bäst att dra sladden genom en tom LPC port eller ska man lirka runt den runt moderkortet på nått sätt?
    HEJA DIF!!!

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Okej jag vet inte om min lödpenna duger. MEn går det bra att löda med en lödpenna som har en spets som är mellan 1- 1.5 mm? Eller är det för stort???
    HEJA DIF!!!

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag lödde min D0:a på undersidan genom att dra sladden runt moderkortet.

    Du ser hur det skiljer sig på de olika versionerna på smartXX hemsida, du har hemside-adressen i min förr post

    min lödpenna är 1mm så det gick jätte bra med den. men det är ju att föredra en 0.5mm.

    Hoppas du löser det nu.
    Men läs på hemsidan innan du löder & kolla bilderna noga så är det inga problem Lycka till

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Okej, men det står ju i guiden att dD0:an på undersidan ligger på samma ställe på alla xbox versioner. På smartxx:s hemsida finns dessutom bara en bild som visar D0:an på undersidan av moderkortet.
    HEJA DIF!!!

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av AceCod3r
    Okej, men det står ju i guiden att dD0:an på undersidan ligger på samma ställe på alla xbox versioner. På smartxx:s hemsida finns dessutom bara en bild som visar D0:an på undersidan av moderkortet.

    Du läste en av mina tidigare poster?
    Finns en bild på både under och översidan.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xenium Anvisningar m.m.
    By Hansi in forum Xenium Support
    Inlägg: 49
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 11:38
  2. smartxx vs xenium
    By psychocowboy in forum SmartXX Support
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 00:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •