Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 42 av 42

Diskussion: SmartXX Anvisningar

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    okej, så det är alltså samma punkt på alla xbox på baksidan. En till fårga, hur får man egentligen bort den stora strömkablen på moderkortet+ Är det bara å dra rakt upp så hårt du kan eller?
    HEJA DIF!!!

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20

    Red face

    För det första, så här bra borde alla guider vara (speciellt den man får från psxcare) : http://www.teamxecuter.com/x3/tutorials/x3pin1015.htm

    För det andra, hur startat man egentligen med chippet aktiverat respektive utan? Man ska ju bara löda en sladd till D0:an... Men har läst här om folk som löder till eject bla bla bla... Har inte hittat något om detta på smartxx:s hemsida. Har faktiskt inte läst nått om hur du startat eller stänger av chippet!? Glad om nån kan berätta utförligt hur detta fungerar.
    HEJA DIF!!!

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Okej. MAn får ju med nån dubbelhäftande tejp med smartxx chippet. Vad ska denna tejp användas till?
    HEJA DIF!!!

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hur ser jag villken version jag har på mitt xbox. det är inte en 1,6:a men på www.Smartxx.com står det att man ska lödda dit en jod och 3,3v slad

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Har för mig att jag läste för ett tag sedan att man kunde välja huruvida man ville starta MED eller UTAN smartXX chippet genom att trycka in powerknappen i 2sec eller att bara trycka in den snabbt. Är jag fel ute? Kan det ha varit på något annat chip jag läste detta om? Jag vill ha ett smartXX LT som startar med xboxen oavsett om jag trycker på powerknappen eller ejectknappen! MEN på något sätt måste jag ju kunna välja att starta med orginalbios, och då vore det smidigaste alt. att trycka in pwr knappen i 2sec. Hur är det egentligen?

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är så nästan alla nya chip förutom SmartXX fungerar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Ajdå, så med smartXX så är det enda sättet att välja att starta med eller utan det att använda antingen POWER knappen eller EJECT knappen? Inget annat sätt?

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Enda sättet att starta med smartXX är genom att använda powerknappen eller? Det går inte att få det att starta oavsett om man trycker på EJECT eller POWER? Och sen starta med orginal bios genom att hålla inne power eller liknande?

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Du kan konfigurera inställningarna som du själv vill ha det. Jag har konfigurerat mitt chip så eject startar upp med XBMC och power startar EvolutionX. Så du kan konfigurera så orginal bios startar med valfri knapp och din alternativa dashboard med den knappen som blir över.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  10. #40
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kan nån hjälpa?? När jag startar min xbox och väljer antingen original bios eller piratbioset så får jag ett felmeddelande 09 service required, vad är det för problem??
    Kan någon svara, tack!!

  11. #41
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av cobrasnake
    Kan nån hjälpa?? När jag startar min xbox och väljer antingen original bios eller piratbioset så får jag ett felmeddelande 09 service required, vad är det för problem??
    Kan någon svara, tack!!

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av cobrasnake
    Kan nån hjälpa?? När jag startar min xbox och väljer antingen original bios eller piratbioset så får jag ett felmeddelande 09 service required, vad är det för problem??
    Kan någon svara, tack!!

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7233

    9 - kernel - Fel hårddiskparametrar för DEBUG (PIO/DMA/eller storlek {debug}, det finns undre gränser som krävs för "debug")

    Skapa en ny tråd för ditt problem, det har INGENTING med SmartXX installationsanvisningar att göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Xenium Anvisningar m.m.
    By Hansi in forum Xenium Support
    Inlägg: 49
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 11:38
  2. smartxx vs xenium
    By psychocowboy in forum SmartXX Support
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 00:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •