Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Återställa Xenium-OS

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Återställa Xenium-OS

    Bwuä.

    Har pillat bort så den inte startar upp XeniumOS menyn från början, utan startar direkt x-ecuter biosen. Så min fråga till er är.. Hur får jag tillbaka xeniumOS menyn utan att ställa switchen i "Recovery mode" .? Är de möjligt eller måste jag fram med torxmejslarna igen?.

    Hoppas på snabbt svar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Absolut bäst är ju att löda "recovery" lödpunkten på chippet till powerknappen, då går chippet i recovery mode när man trycker någon sekund extra på powerknappen.

    Annars borde det väl gå att hålla in den vita knappen vid uppstart, har du provat det? Jag sitter hemma och här har jag ingen xbox med xenium tyvärr.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Aaaaaaaaaaah. De var ju den vita knappen man skulle hålla in ja. Tack för den lilla hjälpen, nu fungerar allt som de ska igen. Får nog löda lite kabel sen. Tackar!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22
    Annars så gör man som det står i nfo-filen för uppdateringen:

    "- Instant Boot (tm): The ability to instantly boot your console using the default bios and skip the Xenium-OS splash page. Once enabled in the Xenium-OS settings menu you can power on your console using the power button and boot to the default bios, otherwise press the Eject button to start your console up in the Xenium-OS. No additional hardware install wires are required for this feature!!"

    Bästa hälsningar
    /kLaN

  5. #5
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    recovery på powerknappen??? Det låter smidigt! Hur gör man det?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns ju en lödpunkt till på chippet brevid d0 lödpunkten. Den kopplar man till samma lödpunkt för powerknappen som man använder för t.ex. xbit och alladin advance
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xenium Anvisningar m.m.
    By Hansi in forum Xenium Support
    Inlägg: 49
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 11:38
  2. smartxx vs xenium
    By psychocowboy in forum SmartXX Support
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 00:16
  3. Xenium på v1.5?
    By Platypus in forum Xenium Support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 12:55
  4. Återställa hdd??
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 09:41
  5. Återställa från evox?
    By jol in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 17:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •