Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Skillnad på NEO4+ORIGA och Messiah?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post Skillnad på NEO4+ORIGA och Messiah?

    Vad är det för skillnad på en ps2 med NEO4+ORIGA och en ps2 med Messiah?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    En PS2 med endast Messiah "v1" är inte regionsfri. Detta löser man enklast med dvd-region-x eller så löder vi in ett dvd-chip också. Nästa version av Messiah inkluderar även regionsfri DVD.

    PS2 med NEO4+Origa är en omständig och dyr lösning, men det verkar fungera. Största fördelen är väl att vi har dessa chip på lager just nu.

    Vi har inte testat NEO4+Origa med mer än en handfull spel ännu, så det kan ju visa sig finnas spel som inte fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Fungerar alla spel med neo4+origa , även nya ps2 import original som silent hill 2 final fantasy 10 ?
    Fins det nån risk att man måste ha messiah för att kunna spela kommande spel tex om de lägger i nåt skydd som inte origa+neo4 klarar men som messiah klarar ?
    Det måste man ju nästan veta innan man köper origa+neo4.
    Är det nåt spel som inte fungerar som ni har testat?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Inget chip är säkert mot framtida skydd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Jag läste det här om origa+neo4:
    ``det finns säkert något som inte startar direkt...men vi har inte lyckats komma på vad ännu``
    Har ni hittat nåt som inte fungerar än?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    KTD var inne i butiken med några CD-R som inte startade direkt. Dessa spel fungerade inte med NEO4 heller, så jag tror att det var något knas på spelen mer än något annat.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Det var det. Dom gick igång om man startade med EA sättet. Men jag använder numera ADR Patcher & ECCRegan och då funkar dom med direkt start... Läs mer på http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000010.html

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Ledsen pga ORIGA
    By FFGamer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-18, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •