Har ett ganska irriterande problem. När jag bränner in serier (.avi) på en dvd skiva så är det väldigt ofta flera avsnitt som kanske går en 5-10 sekunder innan det avbryts och man kommer tillbaka till xbmp igen.

Jag kör med Princo DVD-RW skivor nu och det roliga är att jag kan bränna om samma skiva flera gånger på samma sätt och sen kanske det bara funkar helt plötsligt. Jag brände South Park säsong 4 på en Princo DVD-RW kanske 4-5 ggr innan det fungerade. Men det roliga är ju att det "kan" fungera.

Varför funkar det inte varje gång? Ok Princo kanske inte är världens bästa skivor men jag har typ 20 st DVD-RW som jag tänkte göra slut på och just nu har jag då bränt ut 6 st serier som funkar på dessa skivor. Och de flesta av dessa skivor har jag fått bränna om minst 2-3 ggr innan det funkat bra.

Är det nån med samma problem som vet vad man kan göra åt det? Är det skivorna som är mediokra eller är Samsungen som kan ha problem? Jag kan bränna in spel på Princo skivorna och dessa funkar galant på första försöket, så det är bara .avi filerna som strejkar.

När ni andra bränner in ett flertal .avi filer på en dvd-skiva vilket program/inställningar använder ni då?

Jag har testat nero, clonedvd, dvd decrypter (har inte fått alcohol 120% att funka än). Har testat en mängd olika inställningar. Skapade t.ex in .img fil av South Park säsong 4 och brände det med clonedvd vilket funkade kanon på första försöket. Testade nu samma trick med MacGyver utan framgång (samma program/inställningar).

Så hur fan ska man göra? =)
Vilket program/inställningar funkar för er?

tacksam för svar

/Pemani

ps. När jag brände in MacGyver serien så funkade inte avsnitt 1-5 tror jag det var medans avsnitt 6-11 funkade kanon. När jag sedan brände om skivan igen så funkade inte avsnitt 1-8 medans 9-11 funkade bra. Så finns det nåt samband att den har problem att läsa i början på skivan?