Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: pcsxbox v11

  1. #1

    pcsxbox v11

    har problem med den emulatorn.... Den vill inte ladda spel utan hänger sig under loading. Jag använder bin och cue-filer. Hjälp någon?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    lidköping
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    har samma problem fast jag använder isofiler gjorda i xiso av orginalspel

  3. #3
    Citat Original inlägg av Ironlad
    har samma problem fast jag använder isofiler gjorda i xiso av orginalspel
    har kommit i underfund med problemet. Det är Xecuter2-bios som inte klarar att köra den. Provade EvoXbios och det funkade utmärkt, men jag gillar X2 mer pga IGR-funktionen så.... Den funkar ändå inte sådär jättebra (Hackar)
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    ja får det inte att fungera med evox bios heller

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag spelar Chrono Cross utan problem på den emulatorn men när man går in i inventory så hänger sig skiten

  6. #6
    Citat Original inlägg av Jonte19
    Jag spelar Chrono Cross utan problem på den emulatorn men när man går in i inventory så hänger sig skiten
    jag körde ett av de enklaste spelen man kan föreställa sig, contra... Och det hackade... provade även att köra Threads Of Fate men den hänger sig när den ska ladda. (Den hänger sig inte direkt, men när spelet laddar så ser man en kille som går. Och han bara går och går och går och... ehm.. slutar inte gå
    Förstår itne varför du har problem med EvoXbioset... Annars kan du spela på version 2. (Man tror ju att mycket har hänt men icke sa nicke) spelkompabiliteten är den samma, samma gäller för hastigheten och menyalternativen. (Förutom ett PAR nya som ändå itne är viktiga)
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    sdkdsksdkds
    Last edited by Jonte19; 2004-03-14 at 21:38.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag har precis klarat chrono cross disc 1 och nu står det please insert disc 2, så väljer ja load new image file i pcsxbox menyn och då står det "could not read TOC on cd - aborting" men om jag startar om emulatorn och loadar disc 2 så går det finfint, där går det välja continue men jag har ju ingen sparning där imellan (finns inge spar alternativ vid disc bytet) , hur ska ja göra?? nån som vet
    Last edited by Jonte19; 2004-03-16 at 23:55.

  9. #9
    Citat Original inlägg av Jonte19
    Jag har precis klarat chrono cross disc 1 och nu står det please insert disc 2, så väljer ja load new image file i pcsxbox menyn och då står det "could not read TOC on cd - aborting" men om jag startar om emulatorn och loadar disc 2 så går det finfint, där går det välja continue men jag har ju ingen sparning där imellan (finns inge spar alternativ vid disc bytet) , hur ska ja göra?? nån som vet
    Gå till GameFAQ's och leta efter sparfiler, eller skaffa dig ett forumkonto på www.emuparadise.org och be någon att spela förbi den delen.
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    fan asså det verkar va det enda sättet .. har juh liksom spelat i en 30 timmar ca, skitbra spel iaf. och nu vill ja givetvis fortsätta, helvete!! men finns det nån psx emu till pc?? så kanske man kan föra över memcard sparningen o fortsätta där o sen fära över skiten till boxen igen tro??

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    oki ja löste det.. blev fan lite nervis där ett tag

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 16:42
  2. PcsXbox
    By |Chyron| in forum Emulatorer
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 16:35
  3. Final Fantasy 7 med pcsxbox
    By omfglol in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 19:20
  4. PCSXBOX fråga
    By DrJohnDee in forum Emulatorer
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-27, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •