har problem med den emulatorn.... Den vill inte ladda spel utan hänger sig under loading. Jag använder bin och cue-filer. Hjälp någon?
har problem med den emulatorn.... Den vill inte ladda spel utan hänger sig under loading. Jag använder bin och cue-filer. Hjälp någon?
har samma problem fast jag använder isofiler gjorda i xiso av orginalspel
har kommit i underfund med problemet. Det är Xecuter2-bios som inte klarar att köra den. Provade EvoXbios och det funkade utmärkt, men jag gillar X2 mer pga IGR-funktionen så.... Den funkar ändå inte sådär jättebra (Hackar)Original inlägg av Ironlad
* Xbox V1.1
* Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
ja får det inte att fungera med evox bios heller
Jag spelar Chrono Cross utan problem på den emulatorn men när man går in i inventory så hänger sig skiten
jag körde ett av de enklaste spelen man kan föreställa sig, contra... Och det hackade... provade även att köra Threads Of Fate men den hänger sig när den ska ladda. (Den hänger sig inte direkt, men när spelet laddar så ser man en kille som går. Och han bara går och går och går och... ehm.. slutar inte gåOriginal inlägg av Jonte19
Förstår itne varför du har problem med EvoXbioset... Annars kan du spela på version 2. (Man tror ju att mycket har hänt men icke sa nicke) spelkompabiliteten är den samma, samma gäller för hastigheten och menyalternativen. (Förutom ett PAR nya som ändå itne är viktiga)
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
sdkdsksdkds
Last edited by Jonte19; 2004-03-14 at 22:38.
Jag har precis klarat chrono cross disc 1 och nu står det please insert disc 2, så väljer ja load new image file i pcsxbox menyn och då står det "could not read TOC on cd - aborting" men om jag startar om emulatorn och loadar disc 2 så går det finfint, där går det välja continue men jag har ju ingen sparning där imellan (finns inge spar alternativ vid disc bytet) , hur ska ja göra?? nån som vet
Last edited by Jonte19; 2004-03-17 at 00:55.
Gå till GameFAQ's och leta efter sparfiler, eller skaffa dig ett forumkonto på www.emuparadise.org och be någon att spela förbi den delen.Original inlägg av Jonte19
* Xbox V1.1
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
fan asså det verkar va det enda sättet .. har juh liksom spelat i en 30 timmar ca, skitbra spel iaf. och nu vill ja givetvis fortsätta, helvete!! men finns det nån psx emu till pc?? så kanske man kan föra över memcard sparningen o fortsätta där o sen fära över skiten till boxen igen tro??
oki ja löste det.. blev fan lite nervis där ett tag
Bookmarks