Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: THAI spel

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question THAI spel

    Hej, I en annan "Topic" längre ner svarar Hansi, angående THAI PS1 spel:

    PS1 "THAI" spel måste man patcha till europeisk licenskod och bränna om. Eventuellt går det att swappa igång dom med något trick, men det är absolut enklast i längden att bränna om dom.

    Mina frågor är:
    1 Hur patchar man till europeisk licenskod, vilka program behöver man, behöver en ny licenskod per spel, eller jur går det till?
    2. Behöver man Multi-X chip (det som psxcare säljer) och behöver man Ar-2 om man bara vill köra PS1 spel (fortfarande THAI spel)?
    3. Ibland hittar man patcher (som på psxcares patch sida som är patchar till givna spel, hur används dessa behövs dessa bara för PS2 spel (amerikanska till europeiska)?

    Tacksam för ett fylligt svar, så jag vet hur jag går vidare.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    1) Man använder program som finns på http://www.psxcare.com/download/play...nsetools.html. Du ska också ta hem Pal4U & Pal4U Patcher för att bilden ska bli 100% centrerad men det är inget måste...
    Du kan använda samma program för alla PSX spel.

    2) Ja, du måste ha ett multi-x (Neo2). Du måste inte ha AR2 för att köra PSX spel men jag har testat att starta US orginl PSX spel med AR2 bonusskivan (följer med en skiva för PSX spel) och EA sättet att start spel på, och det funkar. Så antagligen behöver du inte patch om Thai spelen om du har ett Neo2 och AR2 kit.

    3) Patcharna gör lite olika saker. Enda gången du måste patcha spelen är om dom är kopieringsskyddade på ett sätt som gör att spelet "tittar" om du har ett multi-x chip installerat. Det är bara typ var 5 spel eller så som har sånt.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Tack, Nu har jag moddat min PS2 och det fungerar perfekt med patchade backuper. Jag får det dock inte att fungera som du beskrev det i punkt 2. Jag använder disk 2 av AR2 och håller reset knappen nere tills det är dags att byta skiva, när jag släpper knappen bootar maskinen om. Jag väljer första menyn som kommer upp med AR2 och sedan start game without code. Har jag missförstått EA sättet eller fungerar det bara på amerikanska PSX spel :-)

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Hmmm, Ps2an ska INTE boota om när du släpper resetknappen utan luckan ska öppnas i 4sek och du ska då byta skiva och när du hört att skivan snurrat lite trycker du på X och spelet ska ladda...

    Se till att Ps2an är avstängd innan du håller in resetknappen. När du sen trycker på reset ska din Ps2a starta och du fortsätter hålla in knappen tills det är dax att byta skiva. Det låter som du gjort det i fel ordning. Dvs att din Ps2a redan varit igång när du håller resetknappen intryckt och det är därför den bootar om...

Liknande diskussioner

  1. PS 2 och Thai spel
    By fiskaren in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 20:27
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  3. Starta thai spel?!?
    By Pocki in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-09, 19:03
  4. Thai spel
    By Carpe Diem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-05-05, 17:18
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •