Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: ntsc xbox

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

ntsc xbox

Hej jag funderar på byta ut min pal-xbox mot en ntsc, samt mina pal spel mot ntsc-spel. Jag skulle bara vilja vara säker på några saker innan jag gör det.

1. Kan man flytta över pal-spel sparfiler från en pal-xbox till en ntsc-xbox med samma versioner av spelen fast ntsc format och få det att fungera? Alltså använda pal sparfilerna tillsammans med ntsc-spelen.

2.Kan jag flytta över mitt xbox live konto på likadant sätt som i fråga 1?

3.Måste jag köpa ett ntsc-xbox live starter kit för att installera xbox live på maskinen eller finns xbox live installation med på alla spel som stödjer live?

4. behövs det någon typ av strömomvandlare för att köra en ntsc-xbox?

Jag är inte intresserad av att modifiera min xbox eftersom jag vill kunna köra xbox live.
    Last edited by Karl Johan; 2004-02-23 at 23:03.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    stockholm
    Respekt
    22

Thumbs up

lol du kan fortfarande spela live om du chippar eftersom det går att stänga av chippet om det har en switch som dom flesta chippen har. du switcha till ntsc om du chippar med... varför ntsc grafiken är ju tom bättre på PAL du måste vara en riktig rookie på detta med xbox =)
    Last edited by LiMit; 2004-02-24 at 00:06. Anledning: stavfel
    Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Med Config Magic kan man ändra inställningarna i en europeisk XBOX så att den i praktiken fungerar som en amerikansk xbox, dvs amerikanska originalspel fungerar när chippet är avstängt istället för europeiska.

Det är bara att ändra game region mellan 4 (europa) och 1 (usa) samt video mode mellan pal (europa) och ntsc (usa)

Om du väljer ett xenium chip så kan du göra dessa ändringar även inifrån chippets setupmeny. Och om du tigger lite i utvecklarnas forum så kanske dom kan fixa så att boxen startar som en original USA xbox när du trycker på den gula knappen på handkontrollen vid uppstart, som en original PAL xbox när du trycker på den blå osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Måste man tigga om sånt?
    Det borde vara en självklarhet en sk paradox

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Dom kanske inte ens tänkt på just den funktionen? Men jag kan skriva en request i deras forum.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Heej
    Jag har skaffat HITMAN contracts från USA, jag använder sedan XBOX programmet "Enigmah Videomode Switchdisc" för att ändra från PAL (europa) till NTSC (usa) då funkar spelet
    Men det blir BARA svart/vit bild, detta beror förmodligen på att min tv är för gammal och inte stödjer NTSC fullt ut.
    Fråga: Finns det nått sätt att fixa detta med färgen i NTSC läget, eller MÅSTE jag fixa en nyare tv?
    (Just det.. jag använder endast svensk sålda orginal kablar, video+left+right)
    Ha en bra dag.
    Last edited by toluymmot; 2004-05-16 at 16:02.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova en rgb-kabel

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    hur byter man mellan Pal och NTSC i sin x-box har varit inne i system men där är formatat i blå text så jag kan inte ändra på det. Har Evox 1,6

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Ladda hem Enigmah Videomode Switchdisk (går att köra från HD).

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    har provat och byta format men vissa spel funkar inte ändå det låser sig när man har tryckt på det och evolution x syns sen händer det inget mer fattar inte värför. hoppas någon har något bra svar, har provat de grejer som står i Hansis manual men det hjälper inte.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Ladda ner PAL fixen istället...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    vad menas med PAL fixen

Liknande diskussioner

1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner