ska montera chip till några kompisar (själv har jag x-bit)
några fördelar med nått?
hur är x-bit jämnfört mot det andra?
så vad ska man ha idag?
ska montera chip till några kompisar (själv har jag x-bit)
några fördelar med nått?
hur är x-bit jämnfört mot det andra?
så vad ska man ha idag?
Last edited by moflow; 2004-02-24 at 19:44.
Alla chip är hur fina som helst.
Xenium har minst plats för BIOS (1024K) av dom
XBIT har 2048K bios, men har inte on-screen inställningar av chippet
SmartXX är det vassaste chippet, samma funktioner (on screen menyer osv) som Xenium men med 3.5M plats för bios...den första att hitta på något rimligt behov av så mycket biosminne räcker upp en hand...SmartXX räknar jag med att komma in på fredag. Leverantören har lovat leverans på onsdag.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Är SmartXX minnes bank på en hel 3.5 MB bank eller är den upp delat på flera banker oberoende av varandra?
Största användbara banken är 2M
Som max kan du ha 1st 2M bank och 1st 1.5M bank tror jag.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Kan man forfarande använda dashboardens flashkommando så att en 256k bios om till en 2000k el 1500k automatiskt?
Du måste flasha inifrån chippets menyer, inte evo-x.
som blir hänvisade mot vad HD & dess struktur typ C:\Bios eller hänvisas det till D:\*.bin (root på en cd/dvd i DVDn)?
Tyckte att jag läste nåt om att man kunde lägga in BIOS:et via en inbyggd webserver i SmartXX.
Hansi, vad blir det för pris på SmartXX?
SmartXX 4M XBOX chip 895:-
Hansi jag läste om chipet (psxcare) så nu vet jag det jag ville
Skulle dom inte kunna ta bort den möjligheten med EEProm eftersom OM man gör fel går allt åt helvete om jag inte missförstått det?
För att ingen skall göra fel skulle man kunna ta bort dom 2 möjligheterna för klåfingriga eller hur?
Last edited by pege63; 2004-02-25 at 15:24.
Jo det stämmer. Funkar hur bra som helst. Bara att öpna browsern surfa till xboxens ip och sedan välja vilken bank och bios. Sen är det klart !!! Super smidigt !Original inlägg av qualze
Bookmarks