Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PC -> xbox med switch???

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

PC -> xbox med switch???

Hej jag har tröttnat på alla guider/tutorials som inte kan få min pc att connecta till xboxen så jag frågar istället...

Jag har en xbox med inställningarna(har testat tusen andra också)
    static ip=yes ip=192.168.1.3 gateway=192.168.1.1 dns=0.0.0.0 på båda subnet=255.255.255.0
    jag kör evox

Mellan datorn och xboxen har jag en switch med en internet uppkoppling i uplink porten denna internet uppkoppling är låst till mitt nätverkskort i datorn(uppkoppling genom skolan) i port 1 har jag inget då denna verkar vara sammankopplad på uplink porten på ngt sätt och internet fungerar inte då datorn sitter i denna port. I port 2 sitter pcn och i port 3 xboxen
    har självklart bara använt raka kablar och har inga brandväggar på har också testat ansluta med korskopplad kabel vilket fungerar men då jag har en laptop vill jag inte ha ett extra nic till internet.

på datorn har jag inte gjort några speciella inställningar

Hur ska jag göra? vill inte hålla på och ändra ip på pcn varje gång jag ska byta mellan xbox och internet

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du statisk eller dynamisk ip till din pc?
    Om du har statisk ip så kan du gå in på advanced settings och ställa in en extra ip-adress (192.168.0.1 t.ex.) på kortet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Eftersom jag aldrig har behövt lägga till en ip adress eller behövt ngn installations skiva för att få igång internet förmodar jag att jag har dynamisk???

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan:

Kolla vad du får för dynamisk ip, och om det verkar som om du får behålla samma adress länge ställa in den som statisk istället. Räkna med att en ilsken nätverksadministratör kommer och drar en slägga genom din laptop och sedan kopplar bort din nätverksanslutning permanent den dagen "din" adress delas ut till någon annan dator istället bara...

Eller så köper du en router/brandvägg för c:a 500:-

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=225&xSec=49
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    ok låter ytterst otrevligt tack för hjälpen...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Behöver ju inte sätta statisk använd dchp från din leverantör, det är ju bara dom sista siffrorna/siffran som ändras och det ser du ju lätt på dashborden om inte annat eller så går du och köper dig en billig router så är problmet ur världen

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Router !

Skulle just säga att med en router eller gateway kan du oftast klona mackadressen från datorn. Sen har du internet m.m. på alla burkar inkl xboxen. Bara att använda dhcpn i gatewayen. !! Tror det är bästa lösningen.
    Last edited by Lenco; 2004-03-02 at 12:48.

Liknande diskussioner

1. Xbox live med moddad box? [Hansi]
    By Bagger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-19, 10:21
  2. 6.3.2 Fastest way to transfer files between two XBOX Consoles using FXP
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 23:28
  3. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 11:23
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider