Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Snälla någon som kan lösa mitt problem!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Snälla någon som kan lösa mitt problem!

    Har installerat Superdisc 3.7.rc.8 på en Seagate 120 gb. ISO filen är på 850 meg så det är ingen lite version.
    Nu till mitt problem, alla AutoAddItem såsom apps,spel och emulatorer har fått namnet RemoteX. Allihop! Det fungerar att köra dem men alla heter likadant, så det blir svårt att urskilja dem.
    Jag har tittat på genvägarna till programen och spelen på evox.ini och dem stämmer till 100%. Jag har försökt lösa det i 3 dagar nu, utan framgång. Så jag bestämde mig för att Installera Evox Slayer, men gissa vad? Det är samma problem där också!
    Om man skriver:
    Section "Apps"
    {
    SortStart
    AutoAddItem "e:\Apps\"
    AutoAddItem "f:\Apps\"
    SortEnd
    }
    och programmen ligger i sina mappar på f:\Apps\ och varje programm-mapp innehåller en default.xbe så ska de väl AUTOMATISKT sorteras på sektionen "Apps"?
    Snälla kan någon hjälpa mig med det här oerhört irriterande problemet???

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Var fick du tag på superdisc 3.7rc8?

    Brände du den på en dvd-r, eller fick du in den på en cd?

    Vi har aldrig haft det problemet med en "äkta" superdisc 3.7rc8 trots hundratals installationer, däremot har jag hört talas om andra som råkat ut för det med nerladdade versioner eller där man försökt packa om den för att få plats på cd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hmm bara på 850 MB e ingen riktig RC8 då den ligger strax över 900 MB, jag har tagit bort emulatorerna & brännt den på en CD-R funkar hur bra som helst UTAN felmedelanden

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, och så finns det en korrekt "LITE" version utan emulatorer och spel som fungerar helt perfekt. Någon måste ha gjort en rutten .iso och spritt dyngan på kazaa eller nåt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    jag brukar ta ut EMU & bränna om sedan FTPa över EMU till katalogen på xboxen

  6. #6
    Citat Original inlägg av pege63
    jag brukar ta ut EMU & bränna om sedan FTPa över EMU till katalogen på xboxen
    jag har *******.se bootdiscen den ligger på runt 500 meg tror jag och har tonvis med emulatorer och program...
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag tankade ner den från dc. Är den versionen som finns på efnet #super-disc äkta? Jag har laddat ner den nu, och ska ta bort emus, men innan jag installerar den undrar jag om DEN är äkta? ISOn är på 814 MB.
    Tänkte packa upp och packa ihop den med XisoManager, är det ett bra prog?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den skall vara äkta, har inte hört något annat. Kolla om du inte hittar LITE versionen om du skall bränna till cd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Är det ok att bara sätta i superdisc, formatera c-e-f och installera, trots att jag har Evox Slayer installerat?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du kör format c-e-f spelar det garanterat ingen roll vad du hade på disken innan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Du hade så rätt Hansi. Det är säkert ngn lallare som har modifierat om Superdisc packat om den och spritt runt den på DC. Den version jag tankade ner från efnet #super-disc fungerade utmärkt.
    Tack så mycket för att du löste my problemo!

Liknande diskussioner

  1. För den som har problem.
    By nashe in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 09:26
  2. Finns det någon som kan lösa mitt problem??
    By lehools in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 14:07
  3. har lite problem som jag önskar att någon kan ordna
    By jose in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-26, 21:24
  4. ps2 spel confusion - någon som kan svara?
    By Spookman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-03-21, 11:40
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •