Tjaba!
Tänkte höra om det är någon som vet varför inte det funkar för mig med dvd2xbox. Jag har lagt in programet under "apps" och det syns i evo-x,men när jag ska starta det så kommer jag bara tillbaka till evo-x menyn igen!!????
Någon som vet??
Tjaba!
Tänkte höra om det är någon som vet varför inte det funkar för mig med dvd2xbox. Jag har lagt in programet under "apps" och det syns i evo-x,men när jag ska starta det så kommer jag bara tillbaka till evo-x menyn igen!!????
Någon som vet??
kolla i katalogen dvd2xbox så filen heter default.xbe, istället för ngt annat *.xbe fil som tex dvd2xbox.xbe
Hejsan!!
Jag har nu att återigen försökt installera dvd2xbox i appz-katalogen. Men när jag startar programmet så hamnar jag bara i evo-x - menyn igen.....någon som vet varför??
Om du säger appz katalogen, så är det kanske inte så konstigt! Sökvägen bör vara E:\Apps\dvd2xbox\default.xbe F:\Apps\dvd2xbox\default.xbe eller
G:\Apps\dvd2xbox\default.xbe
Vilken det är beror på hårddisken
X2 Pro 120Gb/8Mb Seagate Barracuda... & updating
... eftersom du säger att du kommer tillbaka till evoxdash, betyder det troligen att sökvägen är fel, kolla som pege säger om det finns en fil som heter default.xbe i katalogen dvd2xbox i valfri filutforskare
tjaba!
hmm....alltså min apps-katalog ligger på F:. Sedan så har jag dvd2xbox där och i den katalogen ligger default.xbe + två filer till + 3 kataloger som heter "media", "patches" och "acl"....??
vad heter din apps katalog? Heter den F:\Appz eller F:\Apps ???
den heter apps....
Såhär ser det exakt ut: F:\apps\dvd2xbox\default.xbe
Jag har laddat hem programmet som en .rar-fil från dc++....
Har du restartat sedan du installerade programmet? I så fall tycker jag du ska prova med ftp, för över evox.ini till din pc. Öppna den i typ wordpad, lägg in en rad som ser ut så här
[Menu]
Section "Root"
{
.
.
.
Section "Apps"
{
SortAll
item "DVD2XBOX","f:\Apps\dvd2xbox\default.xbe"
AutoAddItem "e:\apps\"
AutoAddItem "f:\apps\"
AutoAddItem "g:\apps\"
}
versionen heter dvd2xbox05_4.....
... lägg till den fetstilta raden i evox...
... sedan ska du så klart ftp tillbaka till boxen som c:\evox.ini
Nu bör du få upp en rad under apps i menyn!
Nu har jag gjort exakt som ni har sagt och det som hände var att "dvd2xbox" flyttades från längst nere till längst upp i apps-menyn i evo-x, men fortfarande så återkommer jag bara till evo-x när jag försöker starta det...((
Däremot såg jag att den som chippade boxen hade lagt till en rad ovanför "sort all" där det stod: Item "DVD-X","f:\applications\dvd-x\default.xbe
Men jag skrev in det som ni sa exakt där det skulle va!
Kanske bara en icke fungerande/korrupt version. Vilket BIOS använder du? Prova att tanka ner den senaste/en gamma från Xbins.Original inlägg av lintan
* Xbox V1.1
* Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
Om du vill få in dvd2xbox i bokstavsordning med övriga program, ska det se ut så här
Section "Apps"
{
SortAll
item "DVD2XBOX","f:\Apps\dvd2xbox\default.xbe"
AutoAddItem "e:\apps\"
AutoAddItem "f:\apps\"
AutoAddItem "g:\apps\"
}
Sort All måste stå över raden med "item...", då ska den sortera in den bland övriga... Men om din version vore korrekt, borde du inte behöva lägga till raden "Item..." utan det borde gå av sig självt!
Lycka till
Prova att radera DVD2XBox i MS Dashboard/Memory.Programmet försvinner inte.
Inte första ggr något sånt kan hända,prova sedan igen att starta DVD2XBox.
Hur lägger man in dvd2xbox på xboxets hårddisk??? Jag har programmet på datorn i en zip fil.
Tjaba!Tänkte bara skriva och säga att mitt problem löste sig efter att jag laddade hem den nyaste versionen(05_5) av dvd2xbox!!Tack för hjälpen!
...och som svar till dig ovan,så e det bara att du packar upp programmet i datorn och ftp:ar över programmet till xboxens apps-katalog![]()
Ja du packar upp zip filen på datorn FTP över den till xboxen eller packar upp den på datorn bränner ner mappen på en CD-R/RW kopierar över den sedan fr xboxen DVD till dito HD med boxexplorerOriginal inlägg av Wolky
Bookmarks