Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Superdisc 3.6

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Superdisc 3.6

Undrar hur jag får till den? Typ hur startar jag upp skivan osv.
    Skulle helst vilja formatera hdd, och börja om från början igen !!
    Tacksam för svar !!

//Coppia

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    släng den direkt om du har en nyare xbox kommer den inte att funka på den, utan du behöver SD3.7rc8, vad du gör är att installera ett chip på din xbox sätta in SD3.7rc8 boota om, sen gå in på psxcare i menyn som kommer upp välja liten eller stor HD installation, klart.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    Hej,
    jag får inte min xbox att boota på Superdisc 3.7 rc8-LITE på en DVD-R Sony skiva. Jag har installerat Xecuter 2.3b Pro och flashat med 4981 bioset. Jag brände med Nero 5.0 och det verkade bra, men den vill inte, får bara felmeddelande om at skivan inte känns igen.
    Annan fråga - hur skall switcharna stå - när man spelar. Jag har problem med FIFA 2004, hänger sig vid boot.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ställ klockan i ms dashboard så borde fifa vakna till liv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22

Superdisc problem

Stiligt-
    FIFA funkar nu perfekt.
    Beklagar om mina frågor är lite korkade eller övertydliga men jag är en newbie.

Kan problemet med Superdiscen vara att jag inte gör den boot-bar ?
    Hur gör jag i så fall?
    Eller är det fel med LITE varianten?
    Åke

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag förstår inte ens hur man kan misslyckas att få en sony dvd-r att boota på en xbox. Exakt hur gör du?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    Precis så som jag tror att man skall göra - men nu har jag lyckats med att boota från en CD-RW med LITE-versionen!
    Jag har laddat hem den "större" versionen också, men den ryms ju inte på CD-RW skivan - kan du förklara Hansi skillnaden mellan versionerna?
    Jag har nu till sist försökt ansluta till datorn via mitt hemnätverk och D-Link men hittar inte datorn - vågar man fråga vad jag gör för fel nu då?
    Akki

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den stora har massor med små hemknåpade spel och emulatorer.

Vilka ip-adresser har du på prylarna i nätverket.

Delar routern ut ip-adresserna?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Den stora har massor med små hemknåpade spel och emulatorer.

Vilka ip-adresser har du på prylarna i nätverket.

Delar routern ut ip-adresserna?
    Ja, routern delar ut Ip adress, kopplar jag in en annan dator så kommer jag ut på nätet direkt utan att göra någonting

Är det ett riktigt antagande att LITE versionen av Evolution är densamma som den "stora" med skillnaden att antalet spel är färre?
    Last edited by Akki; 2004-02-28 at 16:32.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är mer skit i "pc stuff" i den stora versionen, men inget man saknar.

Default efter superdisc är att utnyttja en router som delar ut ip-adresser, så boxen bör få en korrekt ip-adress du kan ansluta till från datorn.

Username xbox
    Password xbox

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    OK, jag får pröva igen, problemet är att jag kopplar bort handkontroll och AV-sladd och flyttar boxen närmre datorn, och där bootar den väl inte korrekt utan dessa anslutna.
    Tycker också det är konstigt att jag mysslyckades med DVD-R versionen men det kan ju bero på min läsare eller brännaren NEC ND-1300 ellr Nero 5.0.
    Innan jag installerade Evo-X hände det att DVD-filmer frös, men det verkar bättre nu

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ta med tv-sladden också, den måste vara inkopplad i xboxen (men inte i tv:n)

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    OK,tack för all hjälp
    Den här servicen och hemsidan är helt enkelt suverän
    Åke

Liknande diskussioner

1. HANSI: X2PRO + SUPERDISC??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 15:20
  2. Installation / Användning av superdisc 3.6
    By IZE in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 00:29
  3. superdisc 3.6
    By Snuffe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-10-15, 06:50
  4. Få igång ny hårddisk med SuperDisc 3.6?
    By nissen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 00:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner