Bara undrar om jag köper en duallayer brännare nu när dom kommer snart och bränner en dvd med 8gb kommer xboxen kunna läsa den?
Bara undrar om jag köper en duallayer brännare nu när dom kommer snart och bränner en dvd med 8gb kommer xboxen kunna läsa den?
Det återstår att se om någon/flera av de dvd-läsare som finns i xboxen (philips, thomson, samsung) kan läsa dessa....
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Den borde väl klara det teoritiskt iaf för många(?) dvdfilmer är ju duel
Det borde väl fungera? En pc kan ju läsa duellayer dvds och det är ju samma typ av dvdspelare som sitter där som i Xboxen. Efter vad jag vet är det inte mjukvaran som styr utan istället hårdvaran. Jag är lite rostig på detta, men tycker mig minnas att dvdspelaren läser de olika lagren genom att vinkla lasern lite olika för de olika lagren. Någon som vill rätta mig?
/Balcmeg
Med tanke på vilka enorma problem alla verkar ha med olika media på sina xbox så kan man ju inte direkt prata om vad som "borde" fungera...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jo, det är sant Hansi - jag försökte mig på ett logiskt resonemang. Men det är kanske inte så smart när man har med dvd-media och xbox/pc att göra.
Kanske kan följande länk ge något - den ligger egentligen på en site som handlar mer om att bränna video dvd/VCD etc, men kanske kan hårdvarutesterna ge något.
http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php DVDname=&dvdr=1&dvdrw=1&dvdplusr=1&dvdplusrw=1&dvd ram=1&Search=Search&orderby=Name&listall=List+All+ Alphabetical
Hittade länkar där för att flasha firmwaren på både min NEC-1300 brännare och min vanliga (ej i dator) Harman Kardon DVD-25 spelare så de bla blev regionsfria.
/Stefan
Hmm, kanske har jag inte helt rätt.. det finns ju faktiskt en möjlighet att begränsningen ligger i drivrutier/BIOS...
Skall vara tyst och tänka innan jag svarar...
/Stefan
Bookmarks