Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Kommer xbox klarar duellayer

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Kommer xbox klarar duellayer

Bara undrar om jag köper en duallayer brännare nu när dom kommer snart och bränner en dvd med 8gb kommer xboxen kunna läsa den?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det återstår att se om någon/flera av de dvd-läsare som finns i xboxen (philips, thomson, samsung) kan läsa dessa....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Den borde väl klara det teoritiskt iaf för många(?) dvdfilmer är ju duel

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Det borde väl fungera? En pc kan ju läsa duellayer dvds och det är ju samma typ av dvdspelare som sitter där som i Xboxen. Efter vad jag vet är det inte mjukvaran som styr utan istället hårdvaran. Jag är lite rostig på detta, men tycker mig minnas att dvdspelaren läser de olika lagren genom att vinkla lasern lite olika för de olika lagren. Någon som vill rätta mig?
    /Balcmeg

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Med tanke på vilka enorma problem alla verkar ha med olika media på sina xbox så kan man ju inte direkt prata om vad som "borde" fungera...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jo, det är sant Hansi - jag försökte mig på ett logiskt resonemang. Men det är kanske inte så smart när man har med dvd-media och xbox/pc att göra.

Kanske kan följande länk ge något - den ligger egentligen på en site som handlar mer om att bränna video dvd/VCD etc, men kanske kan hårdvarutesterna ge något.

http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php DVDname=&dvdr=1&dvdrw=1&dvdplusr=1&dvdplusrw=1&dvd ram=1&Search=Search&orderby=Name&listall=List+All+ Alphabetical

Hittade länkar där för att flasha firmwaren på både min NEC-1300 brännare och min vanliga (ej i dator) Harman Kardon DVD-25 spelare så de bla blev regionsfria.

/Stefan

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Hmm, kanske har jag inte helt rätt.. det finns ju faktiskt en möjlighet att begränsningen ligger i drivrutier/BIOS...
    Skall vara tyst och tänka innan jag svarar...
    /Stefan

Liknande diskussioner

1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner