Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: bränna xbox spel

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    35
    Respekt
    21

    bränna xbox spel

    Hej tänkte göra en backupp av kotor idag, så jag la in in spelet på xbox hd:n förde över det till datorn och brände det med nero, lade in allt i root mappen dvs *xbe filen liger inte i någon undermapp. Sen skulle jag testa att starta spelet, Testade med evox kom att jag hade game cd i D men visste inte hur jag ska starta den. Körde avalunch gick in i fileexplorer och där och startade xbe filen, kom upp att den var skadad där, testade med ms dash den laddar dvd:n värkar det som och sen startar den om dvs avalunch startar igen. Så jag undrar om man måste göra någe specilet för att kunna bränna xbox spel

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej
    Jag brände min första kopia idag! :-) Stoppade in original dvdn i Xboxens dvd läsare, koplade upp mig med ftp och kopierade alla filerna til en mapp på min pc. (så långt hade du ju också kommit.)

    Sedan Använde jag ISOCraxtion för att skapa en iso fil från mappen (ISOCraxtion både skapar ISO i xboxens filformat och PATCHAR spelfilerna så att de går att spela igen) och brände sedan ISOn från NEROS "bränn image" kommando.

    /Balcmeg

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Bränna backup kopia på sina ps2 spel
    By Ps2 gamer in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 12:00
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 20:48
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •