Hej!
Skall försöka förklara vad detta gäller på bästa möjliga sätt, och hoppas på en positiv respons, vill bara att ni noterar att jag är nybörjare inom detta!
Jag fick mitt XBit chip idag, installerade det (Ingen lödning), jag startar min XBox, då lyser LED grön på den externa xbit kretsen.
Jag har provat flasha alla möjliga banks, slots, och provat alla möjliga inställningar.
Jag har kollat runt i detta forum och läst lite, och den enklaste förklaringen jag fick som brukar funka är att man använder 256kb på Bank4, vilket jag har provat, den flashar OK, och när jag verifierar Flashen så säger den att den är OK!, Mina dipswitchar lyder:
ON, ON, OFF, OFF.
Men, vad jag än provar, vad jag än flashar, så får jag ingen respons från min XBox, svart skärm på TV:n, och XBoxen startar om 2gånger och den 3:e gången så blinkar det bara rött/grönt (Orange/Grönt i början).
När jag stänger av mitt XBit chip så kommer standard animationen, men icket när jag slår på den, har provat med, 256, 512, 1MB bios men ingenting funkar, jag är desperat.
Jag har även provat ta loss mitt Chip och lött istället, men det hjälpte inte heller, så nu vet jag inte vad jag skall göra, är det kört för mig och min XBox/Modchip?
Bookmarks