Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Kört för mig? (X-B.I.T)

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Unhappy Kört för mig? (X-B.I.T)

Hej!
    Skall försöka förklara vad detta gäller på bästa möjliga sätt, och hoppas på en positiv respons, vill bara att ni noterar att jag är nybörjare inom detta!

Jag fick mitt XBit chip idag, installerade det (Ingen lödning), jag startar min XBox, då lyser LED grön på den externa xbit kretsen.

Jag har provat flasha alla möjliga banks, slots, och provat alla möjliga inställningar.

Jag har kollat runt i detta forum och läst lite, och den enklaste förklaringen jag fick som brukar funka är att man använder 256kb på Bank4, vilket jag har provat, den flashar OK, och när jag verifierar Flashen så säger den att den är OK!, Mina dipswitchar lyder:

ON, ON, OFF, OFF.

Men, vad jag än provar, vad jag än flashar, så får jag ingen respons från min XBox, svart skärm på TV:n, och XBoxen startar om 2gånger och den 3:e gången så blinkar det bara rött/grönt (Orange/Grönt i början).

När jag stänger av mitt XBit chip så kommer standard animationen, men icket när jag slår på den, har provat med, 256, 512, 1MB bios men ingenting funkar, jag är desperat.

Jag har även provat ta loss mitt Chip och lött istället, men det hjälpte inte heller, så nu vet jag inte vad jag skall göra, är det kört för mig och min XBox/Modchip?

Chippet är inte installerat ordentligt...

Troligen punkten: "d0" som krånglar...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Hmm, okej. Kan man lösa det på något smidigt sätt?

Om du har det lött nu så ska du nog ta bort den gamla lödningen först...
    Sen göra ren d0 så mycket det går...
    Sen löda om på nytt...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    D0 är ju nästan omöjlig att löda, kan man ju inte löda på bara kretskortet, men jag ska prova göra ren D0 iaf och se om jag lyckas..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Använd alternativ d0 på undersidan
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    hej jag hade ett liknande problem härom dagen. jag gjorde exact som du men fick inte igång det. jag använde det senaste x-ecuer 2 4981. sen tog jag bort det och la in evox m7 bios och då fungerade det direkt. vad har du för bios som du försöker att flasha med?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    okej, jag har provat med alla möjliga, M7, 4981, osv.. Men just nu har jag ett 4981, jag skall prova med M7 bios:et nu och se om det funkar.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jag har just grävt fram min Multimeter, kan man kolla på något sätt om något är galet med denna?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jag har inte lött fast min D0, utan provar att hålla den på D0 punkten, det är då XBoxen får sina ryck, (Omstart och blinkar), tar jag bort den, så bootar den vanliga Animationen och sedan 07 felmeddelande. :/ Har nu provat med m7 bios, men no luck this far

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Har du inte testat med den fastlödd vid något tillfälle? I så fall kan det vara att det glappar och du inte har kontakt hela tiden så sett det är därför boxen får sina ryck..

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Det går ju inte att löda fast D0 punkten

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Prova den alternativa D0 punkten på baksidan, se följande tråd: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12292

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mBe
    Prova den alternativa D0 punkten på baksidan, se följande tråd: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12292
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    DET FUNKADE!!!
    FAN VAD JAG ÄLSKAR DIG!!! HAHAHA, FAN VAD LYCKLIG JAG BLIR NU!!!

DEN ALTERNATIVA D0 PUNKTEN FUNGERADE, WOHOOO!!! DAGS ATT LIRA XBOX!!!

(Sorry för caps men jag är så jävla glad just nu)

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag har samma problem som ahl beskriver ovan med den skillanden att jag inte kan starta upp från orginal biosen när jag ställer om dipswitshen. Det blinkar fortfarande grönt och rött efter 3 uppstarter. Jag har letat runt på hela denna sidan efter en beskrivning av problemet men inte hittat ngt liknande. Tacksam för hjälp!

Registrerade
    May 2004
    Från
    Skövde
    Respekt
    21
    Får inte mitt att funka alltså... har inte lött... led på switch knappen lyser grön när xboxen är igång(ska den göra de??) kan det vara att d0 inte koms åt ordentligt?? snälla svara snabbt

Registrerade
    May 2004
    Från
    Skövde
    Respekt
    21
    nu har jag gicklat med cippet jätte länge och nu blinkar LEDen bara till på usb delen och sen slocknar... xboxen startar som den ska men med orginal bios... snälla hjälp... är det ett glapp fel?? bör jag löda det??

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Ja, jag fick mitt X-B.I.T-chip idag, och hade för avsikt att installera det lödfritt.
    Jag öppnade förpackningen, kopplade dom där grupperna med gula resp. svarta sladdar till lill-kretsen. Därefter provade jag att flasha chippet, det gick perfekt och den kunde verifiera.
    Jag satte chippet på plats, och på nåt sätt "kändes" det som att alla pinnar hamnade rätt, så jag skruvade dit chippet lite lagom hårt. Startade xboxen, den grön/gula dioden på den externa kretsen lyste, men den startade upp ms-dashen som vanligt, (men det kanske den ska göra om man inte har installerat nåt på hårddisken ännu????).

Jag provade ett annat bios, den här gången en X2-version med den inbyggda ftp-servern som ska starta om man håller intryckt A-knappen när boxen bootar, men det gick inte att ansluta till ftp-servern från pc:n så jag antar att den inte startade det där bioset.

Har dessutom provat två olika cd-skivor/olika märken och brännt ut Slayer´s EvoX Autoinstaller 2.6Final, men xboxen säger att den inte känner igen skivan.

Några tips???

Registrerade
    May 2004
    Från
    Skövde
    Respekt
    21
    Vilken version av xboxen har du?? själv har jag en v1.2 och hade svårt att få dom två enskilda att sitta rätt, för det var två hål brevid varandra och bara ett av hålen är rätt. så jag satte fel först men efter mycket om och men så kom jag på att pinen var i fel hål...

vet inte om det hjälper...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Jag vet inte säkert vilken version jag har, då ingen sida på internet har gett et klart svar. Den går ej att bestämma genom serienumret på dom sidor jag har kollat på, för den är inte med där, och grafikchippet är ett Focus, dvs 1.4 - 1.5, är inte säker.

Jag har mailat detta till psxcare och frågat:
    "Hej

Beställde tidigare i veckan ett X-B.I.T-chip till min xbox(xbox-version 1.4 eller 1.5 troligen). Idag fick jag chippet, började montera och allting gick så lätt.... kanske lite för lätt.
    Jag la in senaste X2-bios, ställde in dip-switcharna på den externa kretsen, men den laddade ändå inte bios. Jag har prövat med flera olika bios och på olika "slots" i flash-programm.
    Till sist flashade jag in X2 4983 där alla färgerna går i blått. Men självklart ville den inte boota från det bioset heller(den går alltså bara "förbi" chippet och vidare till orginalbios med ms-dash).

Nu låter jag xboxen vara öppen, och jag har lagt ut dvd-läsaren och hårddisken så dom ligger utanför. På så vis kan jag hålla med fingrarna direkt på chippet, och vips så startar den med x2-bios!!!
    Och senare förstod jag var som var felet. När man skruvar fast chippet(spelar ingen roll om man skruvar hårt eller löst), så "reser" sig chippet i andra änden, och därför förlorar några av "pogo pins:en" kontakten med xbox-moderkortet, och det slutar att funka.

Jag har även upptäckt orsaken till detta, och det är att chippets kretskort tar i den där IDE/hårddisk-kontakten på moderkortet, så ju hårdare man skruvar fast chippet ju mer "reser" sig andra änden på chippet. Det är inte många tiondels millimeter som tar i, men det är fullt tillräckligt för att chippet ska "resa" sig och tappa kontakten med moderkortet.

Så jag undrar om ni har varit med om detta tidigare, eller om ni har nåt förslag på hur man ska åtgärda detta.
    Jag har tänkt låta er löda i chippet, men då jag både är fattig student och det innebär massa krångel med paketering så vill jag undvika detta så långt som möjligt..."

får se vad dom svarar....
    Har MSN om du vill prata: marten.staffansbo@heby.mail.telia.com

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Vad svarade dom då? Går det att fixa utan att du behöver löda?
    Har själv tänkt köpa ett xbit chip...
    HEJA DIF!!!

Liknande diskussioner

1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  2. Ha uppstått ett liknande problem för mig
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 20:22
  3. Är Xbox nåt för mig?
    By skoeldpadda in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-31, 10:34
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44
  5. Är Messiah rätt ship för mig?
    By WebWiz in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-03-02, 00:29

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner