Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem att köra skivor i boxen..

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unhappy Problem att köra skivor i boxen..

    Hej.. Jag tror att jag snart blir galen..
    Jag har en box, chippad och så med philips läsare (iaf visar släden det)...
    Jag har lite problem med att få brännda spel på skivor att fungera bra..
    Jag har använt mig av lite olika dvd-skivor. Bland annat TDK DVD+RW (1-4x), Traxdata DVD+R (4x) och en dvdrw skiva ja fick med brännaren.
    Jag har en liteon 451s brännare.

    TDK skivorna fungerar nästan aldrig direkt. Det känns som om man behöver värma upp läsaren eller nåt för att dom ska funka. Men när dom väl funkar (efter 100 restarts) så verkar dom funka bra. Fast vägen dit är ofast lång och minst sagt irreterande. Det brukar funka snabbare (eller så har jag bara fått för mig det) om man spelar lite på en skiva som funkar direkt först en stund.

    Traxdata skivorna köpte ett par st för att testa. Brännda ett spel och det funkade att starta det direkt. (kändes helt underbart i början). Enda nackdelen var att ljudet ibland kom lite efter (ex. "Victory" kom först när man börjat nästa match ). Sen testade jag att bränna ett till spel. Det funkade perfekt att starta även det, fast spelet hängde sig nästan direkt. Läsaren i boxen rasslade av sitt läsande, lät helt klart underligt. Det enda man kunde göra var att starta om och hoppas på det bästa (tills jag blev så sur o slängde skivan i väggen)

    Skivan jag fick av brännaren (vet inte vad det är för fabrikat) är ungefär en blandning av de båda. Den fungerar oftast direkt fast pajjar lite då och då.
    Det brukar ofta poppa upp en text med detta
    "there is a problem with the disc you are using.
    It may be dirty or damaged."

    Snälla! Kan nån reda ut det här för mig. Vad är det som är fel? och vad har ni för egna erfarenheter. Rekommendera gärna nån skiva som fungerar med 99.99% säkerhet...

  2. #2
    Citat Original inlägg av fjon
    Hej.. Jag tror att jag snart blir galen..
    Jag har en box, chippad och så med philips läsare (iaf visar släden det)...
    Jag har lite problem med att få brännda spel på skivor att fungera bra..
    Jag har använt mig av lite olika dvd-skivor. Bland annat TDK DVD+RW (1-4x), Traxdata DVD+R (4x) och en dvdrw skiva ja fick med brännaren.
    Jag har en liteon 451s brännare.

    TDK skivorna fungerar nästan aldrig direkt. Det känns som om man behöver värma upp läsaren eller nåt för att dom ska funka. Men när dom väl funkar (efter 100 restarts) så verkar dom funka bra. Fast vägen dit är ofast lång och minst sagt irreterande. Det brukar funka snabbare (eller så har jag bara fått för mig det) om man spelar lite på en skiva som funkar direkt först en stund.

    Traxdata skivorna köpte ett par st för att testa. Brännda ett spel och det funkade att starta det direkt. (kändes helt underbart i början). Enda nackdelen var att ljudet ibland kom lite efter (ex. "Victory" kom först när man börjat nästa match ). Sen testade jag att bränna ett till spel. Det funkade perfekt att starta även det, fast spelet hängde sig nästan direkt. Läsaren i boxen rasslade av sitt läsande, lät helt klart underligt. Det enda man kunde göra var att starta om och hoppas på det bästa (tills jag blev så sur o slängde skivan i väggen)

    Skivan jag fick av brännaren (vet inte vad det är för fabrikat) är ungefär en blandning av de båda. Den fungerar oftast direkt fast pajjar lite då och då.
    Det brukar ofta poppa upp en text med detta
    "there is a problem with the disc you are using.
    It may be dirty or damaged."

    Snälla! Kan nån reda ut det här för mig. Vad är det som är fel? och vad har ni för egna erfarenheter. Rekommendera gärna nån skiva som fungerar med 99.99% säkerhet...

    Kan inte så mycket om just DVD-bränning men jag vet att skivor oftast rasslar extra mycket ifall man bränner de för snabbt (I alla fall mina CD-R skivor gör det) Prova att bränna RIKTIGT långsamt, 1 gång eller nåt (Som sagt jag har ingen DVD-Brännare men det går väl att sätta 1x på den också)
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    22

    Dvd-r

    Hej Har du en philpis läsare i xboxen skulle jag rekomendera arr du använder dvd-r och inte dvd+r jag har själv en thomson som fuynkar med allt men jag har hört att philips har det krångligt med dvd+r. Så testa dvd-r det är mitt förslag sen är oftas dyrare skivor bättre och lätare att få xboxen att läsa
    mvh
    Cellectra

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok.. tack för svaren..
    Ingen som har en philips läsare som har några bra skivor att tipsa?

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. problem att flasha!
    By martin83 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 09:41
  3. Problem med att starta boxen med modchip.
    By zerialano in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 00:11
  4. Problem att connecta till Xbox
    By ConraDargo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 14:38
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •