Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Vilket chip bör jag ha?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post Vilket chip bör jag ha?

    Hej, hade tänkt köpa en ps2 snart. Nu undrar jag vilket chip jag bör ha i min maskin om jag vill kunna spela ntsc + pal-spel (att kunna spela brända spel är inte nödvandigt)
    Samt om de/det chippen gör så jag kan se dvd's från andra regioner.

    Och, tjänar man på att köpa en svensk maskin nu (under 3000kr) och sedan lämna in den, eller kan man köpa en en maskin som redan är färdigchippad som klarar kraven jag gav?

    Tack,

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det enda chip vi har som klarar original importspel är ORIGACHIP. Vår tekniker skall ha monterat både ORIGACHIP och vårt DVDCHIP i samma PS2 idag, men jag var ute hela eftermiddagen och har inte fått någon rapport om hur det gick.

    Annars kan man kombinera ORIGACHIP och DVD Region X. Då kan du spela i stort sett ALLA spel - original import, backuper, PS1 och PS2, se alla filmer...

    Pris för en PS2 med origachip är 5.000:-. Lägg till 500:- för DVDCHIP och/eller 500:- för DVD Region X.

    Att montera origachip kostar 1.500:-. Origachip + dvdchip kostar 2000:-

    Du sparar 500:- om du köper en PS2 på elgiganten (2995:-), men då tappar du garantin eftersom vi bryter garantisigillet.

    Intressant förresten att elgiganten säljer PS2 för 2995:- när vi betalar c:a 3.400:- för dom från distributörerna. Antingen är dom i desperat behov att locka kunder till sina jättebutiker eller så är det något skumt i görningen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Okej, tack för svaret.
    Men det där Origachippet, måste man swappa cd's eller något liknande för att det skall fungera? Har en PlayStation med Multi-x killer-modul, där behöver man ju mixtra med cd's etc, och om spelet är på +2 skivor blir det ännu krångligare (plocka ut skivan medans den laddar osv)

    Kommer det några andra chip inom en snar framtid? Behöver nämligen bara chippa först då Final fantasy 10 släpps i USA.

    Tack,

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Man måste trixa med bootskiva. Vi har inte testat spel med flera skivor. Finns sådana till PS2 redan?

    Nästa chip som kommer klara import original direkt är Messiah. Releasedatum är inte fastställt, men det är på gång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Nej, jag tänkte då mer på spel med 2+ cs's till Playstation, hurvida det finns sådana till PS2 vet jag inte.

    Tack för infon kring chippen, nu vet jag lite mer.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    2 CD till playstation 1 BÖR fungera utan problem med origachip, då det inte krävs något swaptrick för PS1 spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    2995kr? El-giganten vid Kungens Kurva säljer dem för 3390kr...
    Power säljer dem dock för 2990kr (jubeleums pris), men imorgon(måndag) gåt de tillbaks till original pris.
    Vad menar du med skumt förrästen..?
    *blev lite skrämd här*

    Lite info: Power säljer version 30004.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Förra veckan hade vi ont om PS2 pga försenade leveranser. Så jag köpte 5st på EG i kungens kurva i torsdags samt 5st på EG vid Södertälje någonstans i fredags (hade vägarna förbi).

    Jag betalade 2995:-/st vid bägge tillfällena.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    EU
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Hehe, man blir så glad när man ser sådant och själv betalade 5000 kronor för sitt på OnOff :-)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    EU
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Hej föressten :-) *Känner mig som en newbie*

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Esse:
    Hehe, man blir så glad när man ser sådant och själv betalade 5000 kronor för sitt på OnOff :-)</font>
    Känner exact samma sak...

Liknande diskussioner

  1. Vilket chip har jag ?
    By 3875 in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 18:57
  2. Vilket chip bör jag köpa?
    By PeterE in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-20, 09:17
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Vilket chip har jag?
    By Badjes in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 07:18
  5. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •