Hej!
Jag har nyligen köpt ett X-bit chip och har problem med att lägga in ett fungerande bios!
Jag har tagit hem programmet från dms där man lägger in bioset och följt anvisningarna utan framgång.
Jag har både testat att lägga in på Bios 4 o 5(256k) men utan framgång.
Mitt tillväga gångs sätt har varit följande: Har kört igång programmet valt bios 4 och sedan tryck på "Write". Valt Xecuter2 4980.06_256k.bin.
Programmet har sedan stannat då bioset laddats över. Efter detta är jag inte säker på vad man ska göra?
Ska man trycka på "Disconnect"? Har prövat alla möjliga allternativ.
Har sedan efter det provat att trycka på "verify" men där vet jag inte vilken fil jag ska välja om man ens behöver trycka på "verify"?
Har i alla fall gjort det och valt samma bin fil enligt ovan men då har texten "files dosen´t match kommit upp.
Har även provat M7XBIOS men utan framgång.
Jag skulle vilja ha en detaljerad beskrivning hur jag lägger in bioset med programmet tack! Vet att jag verkar lite seg men är ny på området därför.
Hittills har Xboxen startat upp två gånger och sedan startat på trejde gången och då blinkat rött o grönt när jag försökt få igång den. Har läst till mig det att det säkerligen är bioset det är fel på då. Återigen skulle jag vara hemst tacksam för svar.
Mvh
Andreas
Bookmarks