Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: x-bit BIOS PROBLEM

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    x-bit BIOS PROBLEM

    Hej!

    Jag har nyligen köpt ett X-bit chip och har problem med att lägga in ett fungerande bios!
    Jag har tagit hem programmet från dms där man lägger in bioset och följt anvisningarna utan framgång.
    Jag har både testat att lägga in på Bios 4 o 5(256k) men utan framgång.
    Mitt tillväga gångs sätt har varit följande: Har kört igång programmet valt bios 4 och sedan tryck på "Write". Valt Xecuter2 4980.06_256k.bin.
    Programmet har sedan stannat då bioset laddats över. Efter detta är jag inte säker på vad man ska göra?
    Ska man trycka på "Disconnect"? Har prövat alla möjliga allternativ.
    Har sedan efter det provat att trycka på "verify" men där vet jag inte vilken fil jag ska välja om man ens behöver trycka på "verify"?
    Har i alla fall gjort det och valt samma bin fil enligt ovan men då har texten "files dosen´t match kommit upp.

    Har även provat M7XBIOS men utan framgång.
    Jag skulle vilja ha en detaljerad beskrivning hur jag lägger in bioset med programmet tack! Vet att jag verkar lite seg men är ny på området därför.

    Hittills har Xboxen startat upp två gånger och sedan startat på trejde gången och då blinkat rött o grönt när jag försökt få igång den. Har läst till mig det att det säkerligen är bioset det är fel på då. Återigen skulle jag vara hemst tacksam för svar.


    Mvh


    Andreas

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Uppdatering

    Jag har delvis fått det att funka nu. jag har lagt in Excuter 2 bioset på "bios 4" i programmet och fått "Files conntens does match" när jag tryckt på verify.
    Jag har efter det tryckt på "disconnect" och dragit ur usb sladden ur boxen.
    Efter det när jag har satt på xboxen har den gjort följand 1startar, dött 2startat,dött 3 start och sedan börjat blinka grön och rött. det går heller inte att få ut dvd spelaren så man kan lägga in någon skiva.

    Kan någon hjälpa mig med vad jag ska göra??? Som jag skrev i mitt första inlägg så borde det vara något fel på bioset fortfarande eller hur?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Thn
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Ditt chip har inte riktigt kontakt om det blinkar rött grönt.
    ___________________________________

    En dåre hittar alltid en värre dåre, som beundrar honom

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom du får fel vid verify så är det inte något korrekt bios på chippet. Prova flasha det från en annan pc.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    nej de hände samma sak me mig de va för att ja inte hade ställt om dip switcharna....de spelar väl ingen roll om de står file content do not match hände på min oxå

Liknande diskussioner

  1. Official X2 4981 BIOS är nu släppt!
    By Nijo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 01:48
  2. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 17:55
  3. Bios chipp
    By Marcus in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-07, 23:41
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •