Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hjälp med X-bit Chip igen

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Hjälp med X-bit Chip igen

    Hej!

    Nu har jag försökt hela eftermiddagen med att få chippet på plats utan framgång.
    Jag både testat o köra med Xeceutor2 bioset och M7X bioset.
    Óm ni inte har läst vad jag har skirvit innan så får jag ta om det då.
    Har lagt in bios genom flashings programmet som man hämtar på dms hemsida. Har lagt in det under rad 6 där uppe och sen bios 4:a.(provat bios 5 med).
    Har radderat alla bios i rad sex och sedan lagt in bin filen genom "write" sedan tryckt på "verify" och fått bioset godkännt. Har sedan "disconnectat" och efter det dragit ut usb sladden.

    Men här efter börjar problemen! Har testat att skruva om mod chippet massa gånger med med samma resultat. Det som händer är att boxen start,dör, startar, dör och sedan startar och bara blinkar grönt och rött.
    Ibland startade boxen upp och så fick jag felmeddelade 16 men det kom jag underfund vad det var med sedan.
    Lyfta bort chippet helt och hållet och då kom det felmddelandet upp så det har varit när jag har skruvat fast chippet men det inte haft någon kontakt alls om det måste ha hänt.

    Min fråga är då vad som är fel? Någon har sagt att det är fel på bioset men det står ju att det ska vara okej enligt programmet där man lägger in bios.
    Andra har sagt att chippet sitter fel men jag har ju provat så många olika lägen på det.
    Det kanske är extremt noga med hur chippet sitter men jag har verkligen försökt att vara noga och kollat alla kontrollpunkter och det har sett bra ut. Tills man har startat den då.

    Så vad ger ni mig för råd? Ska jag fortsätta och försöka på chippet på plats eftersom det inte ligger i läge? Undrar också hur hårt man ska skruva ner chippet? Det borde väll inte behövas att man skruvar ner det "SÅ" hårt.
    Har verkligen försökt allt jag har kunat läsa mig till att man ska göra.

    Sista frågan är om man behöver göra något mer för att aktivera bioset än det som jag gjort ovan? Kollat igenom programmet men går inte att göra något mer där enligt mig.

    Vore väldigt tacksam på svar för det börjar bli välidgt jobbigt att inte få igång xboxen nu!


    Mvh


    Andreas

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har också haft problem med chippet idag. Först rengjorde jag kontakterna med t-sprit. Efter det testade jag att hålla ner chippet med en hand samtidigt jag startade xboxen. Då lyste dioden på det externa kortet och då fungerade det. Jag hade dålig kontakt till chippet. Jag tog och limmade fast en skumgummibit på undersidan av dvd-läsaten. Skumgummibiten håller ner chippet så att det får kontakt. Fungerar perfekt. Och du slipper löda.

Liknande diskussioner

  1. Behöver hjälp med DVD Bränning
    By Danilak in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 10:47
  2. magic 3 chip -spelen låser sig HJÄLP
    By c.bonke in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 08:07
  3. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  4. PS2 V5 Med monterat Messiah *Problem* Hansi hjälp
    By Erik in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-23, 10:32
  5. hjälp med backup
    By e-beth in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-12-30, 19:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •