Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Subtitles!. Hur gör jag? Funkar ej! Help!.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23

    Subtitles!. Hur gör jag? Funkar ej! Help!.

    Kan ngn. vara så sjysst & förklara hur man får text i Mediaplayer!.
    Prövade med Equilibrium som jag hade hemma, med var en sub-fil som jag bytte till *srt & la i samma mapp. När jag startade filmen så började den "Caching" upp till 100%, sedan hände inget mer. Ingen text!:
    Hur skall man gå tillväga på enklast möjliga sätt & finns det ngn. inställning man måste ändra. Är det bara att ladda hem sub-filer oavsett språk & byta filnanamn?.

    Skulle uppskatta ett hyfsat utförligt svar:

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    kolla noga dina inställningar i XBMP först leta sedan i forumet

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av grantrytare
    Kan ngn. vara så sjysst & förklara hur man får text i Mediaplayer!.
    Prövade med Equilibrium som jag hade hemma, med var en sub-fil som jag bytte till *srt & la i samma mapp. När jag startade filmen så började den "Caching" upp till 100%, sedan hände inget mer. Ingen text!:
    Hur skall man gå tillväga på enklast möjliga sätt & finns det ngn. inställning man måste ändra. Är det bara att ladda hem sub-filer oavsett språk & byta filnanamn?.

    Skulle uppskatta ett hyfsat utförligt svar:
    Har samma problem med XBMP, den cachar 100% sen ingenting, trots att sub är på i spelaren.. Hittar inget svar på detta i forumet, PAGE63 kanske kan ge oss en "hyffsat svar" utan lurigheter...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    kolla in config.xml fil set till att du har:
    <language>22</language>
    <subtitleencoding>ISO-8859-1</subtitleencoding>

    Gå sedan in på XBMP installningar bocka för att visa undertexter.
    Visas inte texterna nu heller är dina inställningar för texten nedanför din tv ruta då får man flytta upp dom i det gör man i skin.xml i den upplösningen som man kör i på tvn, leta upp rätt rad ändra där i.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ändra font från truetype till mplayer
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    173
    Respekt
    21
    Kan du läsa dina subfiler med en texteditor? Dsv står texten där med tidkod?

    Om det ser ut som en exekverbar fil när du öppnar i en texteditor, så är det troligtvis svaret. Den sistnämnda har jag alltid haft samma problem med, och letar då upp en annan som står i klartext för att få det att funka.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag hade samma problem som ni,,men jag lyckades klura ut det ändå .
    du ska lägga dina Subtitles i mappen: E:/Subtitles .filmerna kan ligga i f eller e ,det spelar igen roll..men Subtitlerna ska heta exact som filmen.

    /john

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av grantrytare
    Kan ngn. vara så sjysst & förklara hur man får text i Mediaplayer!.
    Prövade med Equilibrium som jag hade hemma, med var en sub-fil som jag bytte till *srt & la i samma mapp. När jag startade filmen så började den "Caching" upp till 100%, sedan hände inget mer. Ingen text!:
    Hur skall man gå tillväga på enklast möjliga sätt & finns det ngn. inställning man måste ändra. Är det bara att ladda hem sub-filer oavsett språk & byta filnanamn?.

    Skulle uppskatta ett hyfsat utförligt svar:
    Låter som att själva .sub filen tar upp så pass mycke minne att minnet inte räcker till. Då kan sånt hända. Finns två typer av .sub filer. EN är en liten enkel fil där du kan öppna i notepad.. medans den andra typen är vobsub, och då medföljer även en .idx fil. Dessa kan vara lite köriga om dom är lite för stora.

Liknande diskussioner

  1. jag råkade felflasha min xbox, hur återställer jag den?
    By hfors in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 14:53
  2. hur får jag ur hårddisken?
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-11, 15:38
  3. Hur lägger jag in MSDashboard?
    By krysset in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 14:23
  4. Hur gör jag?
    By sebbe3 in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-22, 22:03
  5. Hjälp! Hur gör jag en "img" av en ps2 cd
    By Heiden in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-03-08, 19:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •