Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: NES emulatorer

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

NES emulatorer

Jag har provat NES emulatorerna på superdisc, men ingen tycks funka. Finns 3 st. Den första spelar spelena för snabbt, man kan ställa in hastigheten, men t o m det långsammaste man kan ställa den på är för snabbt.
    Nr2 samma problem, här ska man kunna ställa in speeden, men vad menas med "press LTHUMB"?
    Nr3 verkar spela upp spelena i rätt hastighet men hackar om man springer för fort i spelet.
    Någon som kan ge mig hjälp om vad det beror på eller som vet en emulator som faktist funkar?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    du anger inte vilka emulatorer som du provat med så det är ju inte så lätt att besvara frågan... själv kör jag med FCEultra, den funkar schysst tycker jag...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Okej, vi tar om det så skriver jag med namnen

1 - FCE Ultra - går för sakta. Står att man ska trycka "LTHUMB" för att konfigurera. Vet inte om man kan ställa in hastigheten där, men vad ska jag trycka när det står "LTHUMB"? Har testat alla kombinationer jag kan komma på.

2 - Nintendo Entertainment System - Här kan man ställa in "fram skip" tar jag på 1 / 10 så går det för fort (vilket är det lägsta). På OFF och auto så går det för sakta.

3 - xNES - Här går spelet verkligen i slooooow motion. Några möjligheter till inställningar verkar inte finnas.

När det gäller namnena på emulatorerna så tog jag vad de heter i listan under "Emulators" på boxen. Jag har superdisc 3.6.

Citat Original inlägg av tazz
    Okej, vi tar om det så skriver jag med namnen

1 - FCE Ultra - går för sakta. Står att man ska trycka "LTHUMB" för att konfigurera. Vet inte om man kan ställa in hastigheten där, men vad ska jag trycka när det står "LTHUMB"? Har testat alla kombinationer jag kan komma på.

2 - Nintendo Entertainment System - Här kan man ställa in "fram skip" tar jag på 1 / 10 så går det för fort (vilket är det lägsta). På OFF och auto så går det för sakta.

3 - xNES - Här går spelet verkligen i slooooow motion. Några möjligheter till inställningar verkar inte finnas.

När det gäller namnena på emulatorerna så tog jag vad de heter i listan under "Emulators" på boxen. Jag har superdisc 3.6.

Jädrans vilka problem din box har, vad har du för version? 0.1 alpha elleR? :P Med LTHUMB menas att du ska TRYCKA ner den vänstra lilla joysticken. (Det finns knappar på de om du inte märkte det)

Har du fifflat med din xbox? Kanske råkat förstöra nån del av minnet? Kan du spela Xboxspel utan problem?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Cerber0s
    Jädrans vilka problem din box har, vad har du för version? 0.1 alpha elleR? :P Med LTHUMB menas att du ska TRYCKA ner den vänstra lilla joysticken. (Det finns knappar på de om du inte märkte det)

Har du fifflat med din xbox? Kanske råkat förstöra nån del av minnet? Kan du spela Xboxspel utan problem?
    Okej, nu fick jag fram configuration, man kunde dock inte ställa in hastigheten i spelet. Så då funkar inte fce heller om man inte kan ställa in på något annat sätt?

Allt funkar felfritt(förutom NES spelen). Emulatorer för sega,xbox spel o s v...
    Jag har en ny box med executer pro chip.

Citat Original inlägg av tazz
    Okej, nu fick jag fram configuration, man kunde dock inte ställa in hastigheten i spelet. Så då funkar inte fce heller om man inte kan ställa in på något annat sätt?

Allt funkar felfritt(förutom NES spelen). Emulatorer för sega,xbox spel o s v...
    Jag har en ny box med executer pro chip.
    Väldigt underligt.... Försöker du köra flera spel? Testar du bara 1 kanske emulatorn är inkompatibel med den. (Jag har runt 140 st spel på HDn och alla funnkar felfritt... VILKET/ViLKA spel försöker du testa?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova enigmah videomode switchdisc som du kanske har i APPS menyn.

Prova emulatorn både i PAL och NTSC läge.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Cerber0s
    Väldigt underligt.... Försöker du köra flera spel? Testar du bara 1 kanske emulatorn är inkompatibel med den. (Jag har runt 140 st spel på HDn och alla funnkar felfritt... VILKET/ViLKA spel försöker du testa?
    Har testat flera, dock är det bara ett jag vill få att funka, det är mario 1. Svårt att veta om de andra funkar. Mario1 är det enda jag kan melodin och hastigheten på. De andra spelen verkar väll funka men är orimligt svåra vilket tyder på att hastigheten kanske inte är rätt.
    Så vissa kanske funkar, men är inte säker.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Prova enigmah videomode switchdisc som du kanske har i APPS menyn.

Prova emulatorn både i PAL och NTSC läge.
    FCE verkar faktist funka på NTSC läge... antar att problemet är löst tack

Liknande diskussioner

1. Bästa NES, SNES och GBA-Emulatorerna?
    By Freddo_mAN in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 13:14
  2. Emulatorer
    By pege63 in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 16:09
  3. Snes och nes emulatorer påx-box
    By juffsarn in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 21:28
  4. Nes Games
    By Astma in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 18:08
  5. Vart kan jag hitta emulatorer till xbox?
    By pekn2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-11-01, 09:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner