Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Problem efter hårddiskbyte!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Question Problem efter hårddiskbyte!

Jag har precis satt i en ny hårddisk i xboxen. Jag använde superdisc 3.7rc8 för att formatera den och installera EvoX. Allt gick bra ända tills det var klart.

För det första finns det varken Games eller Apps meny och det är bara vissa program som går att starta med hjälp av superdiscens menyer. Hur gör jag för att få tillbaka menyerna? Har det med bioset att göra eller?
    Tyvärr så glömde jag att flasha bioset innan jag bytte hårddisken så jag har ett lite äldre, men det verkade gå bra med installationen ändå. Men när jag ska flasha bioset nu så står det bara

"Flash BIOS
    Manufacturer ID 09 Device ID 00
    !! Flash not writeable!!"

Vad beror det på? Jag har ett PCBioXX chip. Det är inte jag som satt i det så jag känner inte till vad som ska göras för att fixa detta men jag skulle gärna lära mig.

Nån som har någon idé om hur det ska lösas??

/Christian

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Eftersom hårddisken jag använder är ett par år gammal kunde jag inte låsa den. Betyder det att jag inte kan komma in i originalbioset längre nu då??

Sen undrar jag också vilken biosversion jag borde använda mig av.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste uppdatera chippet med ett bios om har stöd för f: och sedan göra om installationen. Du tror väl inte jag skriver saker bara för skojs skull i mina guider :-)

PC Bioxx går nog inte flasha från evo-x, du måste koppla dess parallellport till en pc och använda flashprogrammet som hör till chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Okej. Det klarar jag nog av. Men det jag inte vet är vad det är för program jag ska använda mig av. Är det någon som vet?

Stöd för F verkar det bioset jag har nu ha. F finns iaf med i settings.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Nu fixade jag det ändå. Men det jag inte vet är vilket bios jag ska använda mig av. Finns det nån som vet vad som passar med PC BioXX-chipet?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Nu testade jag me nåt xecuter2 bios. Var det helt fel eller? Jag har iaf inte fått tillbaka apps och games menyerna. O jag har installerat om hårddisken med superdiscen. Men f: finns iaf.
    Finns det ingen som vet vad jag ska göra?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    22
    PCbioxx chippet fungerar med de senast biosarna det är inga problem...

Du kan inte boota på orginalbios om du inte har låst HD. Om du startar din box med att trycka på eject (utan modchip) kommer du förmodligen att få ett fel.

angående menyerna skulle jag föreslå att du dubbelkollar hur evox.ini är inställt samt kontrollerar att du har filer på f: t.ex via ftp.
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

Liknande diskussioner

1. Problem efter ftp´ning grön/rött blink
    By Jonten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 13:22
  2. Problem efter ni flashat mitt X2 lite chip
    By adolf in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 23:16
  3. Problem med chippet efter moddning av PSX Care
    By Allan in forum X-ecuter 2 LITE support