Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Amerikanska PS2 spel?

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Post Amerikanska PS2 spel?

Kommer ni börja köpa in amerikanska PS2 spel
    nu när det finns chip?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, ifall det kommer bra spel som släpps i USA minst 1-2 månader innan dom släpps i Europa.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Kommer ni köpa in Metal Gear Solid 2 som kommer om ett par veckor? Eller ICO som finns ute nu? Vad kommer spelen kosta?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Importerade spel kommer nog hamna på c:a 700-1000:-/st.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Kommer ni köpa in Metal Gear Solid 2

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Nu har jag inte all information om releasedatum där jag sitter nu, men MGS2 är nog ett mycket intressant spel att ta in från USA om det inte bara skiljer ett par veckor mellan USA och Europa releasen (vilket jag ser som högst osannolikt!)

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

MGS2 släpps 13e november i USA
    och februari/mars här.
    Ett annat schysst spel ni borde ta in är som sagt ICO som redan är ute i USA men dröjer
    månader innan det kommer hit.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28

Köp det från USA själv. Det är skit kul tycker jag. Ett av dom bästa spelen hitintills...
    Ett annat väldigt kul spel för två är "The Adventures of Cookie & Cream".
    "Lotus Challenge" är ett kul bilspel med lite udda spelinlägg för att vara ett bilspel tex. fotbolls straffar med bil.

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Har inget kredit-kort.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28

Går ju att förskottsbetala på dom flesta större online shopar

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Hur då? Skicka pengar i kuvert eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det går att betala in pengar till konton i utlandet från t.ex. posten. Bara att fylla i ett blått A4, vilket tar 1 timme första gången :-)

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by calle:
    Hur då? Skicka pengar i kuvert eller?</font>
    Man kan betala via Western Union på många siter. Då går man bara till en tobaks affär eller liknande som har avtal med Western Union ( www.westernunion.com ).

[This message has been edited by ktd (edited 30 October 2001).]

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Vad finns det för bra affärer som skickar till Sverige?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28

* HANSI *
    Är det OK att skriva in nån?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är OK att länka till företag i USA, då jag knappast ser dessa som konkurrenter till oss. Det gynnar bara vår försäljning av Origachip om fler PS2-ägare börjar handla spel från USA :-)

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28

Kommer bara ihåg några så här på rak arm...
    www.dvdboxoffice.com (gratis frakt!!!)
    www.dvdexpress.com
    www.amazon.com
    det är bara att söka så hittar du.
    Vet inte om dom tar Western Union men det går ALLTID att betala på nått annat sätt än kriditkort. Men det bästa, om man inte har kort, är väl att ge nån med kort pengar och beställa med deras kort? Det är enklast och går fortare...

[This message has been edited by ktd (edited 01 November 2001).]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

En del företag är ganska nojjiga och vill inte skicka till kreditkortskunder utanför USA.

Ofta vill man ha ett telefonnummer till banken för att kunna verifiera att kortnumret stämmer med namn och adress.

Problemet är att svenska banker inte lämnar ut sådana uppgifter!!

Erbjud dig att faxa en kopia från ditt senaste kontoutdrag, där både ditt namn och ditt kortnummer skall stå. Det brukar hjälpa. Se även till att inte använda hotmail e.dyl.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28

Jag har ALDRIG haft problem nån stans att betala med kontokort i USA, eller nån annans stans.

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Uppsala
    Respekt
    0

dvdexpress.com kräver att du faxar in kreditkortet och ID-kort. Det krävde dem av mig iaf för 2 år sedan. DVdboxoffice.com bryr sig inte, inte gör de flesta andra heller. Nån skum site där jag köpte Akira DVD Tin krävde att man skickade ID/Kredit kort handlingar. Men det gjorde jag inte och de skickade filmen iaf och drog av kontot självklart. Hade en rolig incident med dvdexpress.com en gång också då de glömde att at betalt av mig och bara skickade filmerna. Men jag fick skuldkänslor och åtgärdade problemet. Nu känner jag att jag inte borde ha gjort det. Kunde ha 1000:- extra i fickan men men gjort är gjort hehe.
    // Sh.M

Liknande diskussioner

1. PS2 spel på X-box? Kommer det att hända?
    By Cypress_Ice in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 13:48
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 13:08
  3. Orginal PAL spel fungerar ej på min psxcare chippade ps2
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 02:33
  4. PS2 spel på X-box? Kommer det att hända?
    By Cypress_Ice in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 18:27
  5. Förvirrad (ang. spela import spel till PS2)
    By jowo in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner