Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Matrix Mxl2

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    34
    Respekt
    21

    Matrix Mxl2

    Tjena!

    Har surfat runt på nätet i 2 dagar nu för att sätta mig in i det här med att chipa en PS2a.

    Tänkte lödda själv, anser mig va ganska händig men ej van!

    Har funderat på att köpa ett Messiah 2 pro eller ett DMS3

    Men så hittade jag precis:
    --------------------------------------------------------------
    MATRIX MXL2

    PS2 chip till Playstation 2 PAL V3, V4, V4R, V5, V6, V7, V9 som ger tillgång att spela alla typer av Import, Back-up, Silver med direkt boot=ingen boot skiva

    Maximalt 19 Kablar att löda

    Spelar DVD-9 skivor

    Import spels fix (Spelar alla NTSC PSX spel i Helbild och Fullfärg)

    STEALTH-Mode chippet går att stänga av för online spel

    Pris Sek 349:-

    ----------------------------------------------------------


    Jag tappade hakan..

    Jag har ingen ekonomi, så det kommer inte på fråga att lämna in min console.

    Jag har en PS2 V.4 så detta kort funkar till min.

    Vet ni någonting om chipet, som kan vara värt att veta ?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Gick det gör dig också, eftersom du skrivit 10 inlägg om ditt chip den senaste timmen?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    bla bla bla... ta in chipet istället så hade jag kanske köpt hos dig istället!
    Jag skrev detta inlägget först, men såg sen att jag skickat in tråden på fel ställe

    Ni säger att ni enbart kör med messiah och dms3 .. varför ?

    Ni hade nog tjänat mer om ni tagit in ett "lågpris" chip oxå.. då hade konsumenterna haft nått att välja mellan..

    Jag känner ingen som skulle få för sig att slänga över 1000:- för att få ett sketet chip instoppat i sin ps2.. har man inte tummen mitt i handen kan man faktiskt fixa d själv...

    Det är inte speciellt svårt att lödda.. prova att svetsa istället.. då börjar vi snacka riktigt fitt jobb... jovisst... löddning är krävande på sitt vis (för att det är små detaljer) men svetsning är 10ggr svårare att lyckas med än löddning.

    Mitt råd till er är att ta in (iallafall 1st lågpris chip) ... ni hade fått fler kunder.. kan jag garantera.. jag menar... jag som konsument köper ett Matrix chip för 349:-

    ni hade ju fått in det betydligt billigare.. och hade nog tjänat era pengar ändå.

    Vill passa på och tacka för en bra sida annars.. finns mycket interesanta frågor och svar !
    Last edited by DI@BLO; 2004-03-01 at 18:11.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har Ripper 2 GOLD just nu, och vem vet, kanske tar in MXL istället för Messiah 2 PRO framöver då de flesta som annars skulle ta Messiah 2 istället väljer Ripper.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kollade upp MXL2 och de priser som gäller för originalchip respektive fake-versioner. Risken är ganska stor att du inte fått originalet för det priset.

    Kontrollera om "Stealth mode" (stänga av chippet) fungerar. Om det inte fungerar så har du en fake

    DISABLING MXL2 (Stealth Mode).

    With the PS2 on standby position (red light ON), press the reset button and
    keep pressed until the blue light turns ON.
    Release reset button and press again within two seconds.
    The MXL2 is now completely disabled and transparent to the system until
    the PS2 is brought back in standby (red light ON).


    Om du gör enligt ovan och fortfarande kan starta kopierade spel så kontakta den du köpte chipet av för att få det utbytt till ett originalchip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    finns många bra och billiga chip ute nu, psxcare hade otur när det provade med att ta in magic3 chippen. man vill ju inte gärna begå samma misstag igen.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tar gärna in Matrix MXL2, men en snabb priskoll hos mina leverantörer visar att det chippet är obetydligt billigare än vad jag betalar för Ripper 2 gold om jag skall få ett original Matrix MXL2. Och de MXL2 som inte är original är inte ens riktiga kloner utan använder sämre hård och mjukvara än originalet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har jag tagit in några MXL2 chip för att testa. De verkar inte vara original, å andra sidan verkar inte någon annan sälja original heller. Jag kommer sälja dom för 349:-, och ange rätt funktioner efter att vi testat själva. Skall jag ta in original MXL2 blir priset 499:- och då kan man lika gärna ta ett Ripper 2 gold.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Matrix Inside
    By Pontius in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 19:57
  2. Matrix (Xodous Chip) - EvoX Bios.
    By bjornen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 07:00
  3. Får inte igång matrix
    By The_Machine in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-27, 20:56
  4. Fixa felflashat TSOP med Matrix
    By MaCRo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 00:25
  5. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •