Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Xecuter2.4981

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Question Xecuter2.4981

Jag är rätt dålig på sånt här, men jag har ett Matrix chip som är flashat med nått bios som heter 3921, sen hittade jag d här och undrar om d är bättre.
    Men måste jag flasha om mitt chip eller ska d in på mitt xbox??

Hoppas nån kan svara på min fråga.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    mm det där bioset är bättre och det bör du nog ha i ditt chipp... för att få in det så måste du flascha den genom evo-x dashboard eller på något annat vis..

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    3921 är versionsnumret på EvolutionX, inte bioset och om din box fungerar tillfredställande i övrigt då behåver du väll inte uppdatera nåt bios.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jasså jag trodde att man skulle uppdatera sitt bios om d kom nått nytt, men hur gör jag för att flasha om mitt chip genom Evo-X då?
    Jag har instalerat Superdisc 3.7 rc8.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt. Gå in på system i menyn

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Men hur gör jag så att jag kan flasha med mitt bios som jag har på datorn till xboxet, skajag använda ftp eller bränna d på en skiva??

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du skall FTPa över bioset till din xbox C:\Bios sen göra som jag beskrivit nedan

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Tack, funka direkt

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    U welcome det var så lite så

Citat Original inlägg av pege63
    U welcome det var så lite så
    följdfråga! Jag har xbox 1.1 med 1 mb BIOS. Ni har bara 256kb's bios på er superdisk (Klantigt, för på *******.se's skiva har de alla storlekar) Jag tror itne att jag kan flasha min 1mb med 256 kb, så jag undrar hur jag ska få den o bli 1 mb. Vet att det går med batscript men är det verkligen säkert?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är snarare så att den som kopierat min superdisc, ändrat lite på den och satt sitt eget namn på den inte har full koll på läget, eftersom flash-bios kommandot i evolution-x automatiskt speglar upp 256K bios till 1024K bios vid behov. Då är det bara onödigt att ha annat än 256K biosimages på skivan. Om du däremot tittar i biosarna under xflash så ser du att dom är 1024K stora eftersom det krävs för just det flashprogrammet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Citat Original inlägg av Hansi
    Det är snarare så att den som kopierat min superdisc, ändrat lite på den och satt sitt eget namn på den inte har full koll på läget, eftersom flash-bios kommandot i evolution-x automatiskt speglar upp 256K bios till 1024K bios vid behov. Då är det bara onödigt att ha annat än 256K biosimages på skivan. Om du däremot tittar i biosarna under xflash så ser du att dom är 1024K stora eftersom det krävs för just det flashprogrammet.
    så det du säger är att det är helt ofarligt att flasha sin 1mbare genom evox med ett 256kb-bios?
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, om du har en hyffsat ny version av evo-x...och finns det bara 256k biosar på superdiscen så är dess evo-x dashboard tillräckligt ny....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Ja, om du har en hyffsat ny version av evo-x...och finns det bara 256k biosar på superdiscen så är dess evo-x dashboard tillräckligt ny....
    jag har en rätt gammal på min HD (Kanske 2-3 versioner el nåt :P) så det kanske är bäst att inte prova från HD'n... Men hur tyder man era krypterade filnamn?
    Jag skulle vilja ha Xecuter2 senaste med blå Xboxlogga och ejectfix om det går, vilken fil jag välja då?
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Då gör du en egen med hjälp av xbtool :-)

Då gör du en egen med hjälp av xbtool :-)
    xbtool? Aldrig hört talas om... är det ett dataprogram eller för boxen?
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ett program du kör på pc:n som gör att du kan ändra färger m.m. i biosar.

Ett program du kör på pc:n som gör att du kan ändra färger m.m. i biosar.
    ok hittade det

Titta nu: Ni har 4980.06_256k.bin och 4980.67_256k.bin... vad är skillnaden mellan de 2 och vilken borde jag flasha med? Jag har en box 1.1...
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du har en hårddisk >137gb så spelar det roll vilken du använder

.06 = allt över 8gb hamnar på F:
    .67 = allt över 8gb hamnar på F:, förutom det över 137gb som hamnar på G:

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner