Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Frågor om X-Ecuter 2 Lite PLUS+

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Frågor om X-Ecuter 2 Lite PLUS+

    Jag funderar på att köpa ett X-Ecuter 2 Lite PLUS+ och har lite frågor om detta chip:

    1. Är det exakt som ett X-Ecuter 2 Lite version 2.3b förrutom att det är lödfritt.

    2. Jag har läst att vissa är skeptiska till lödfria chip. Varför?

    3. Är det nån som har några erfarenheter (dåliga/bra) av detta chip som de vill dela med sig av?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Ja
    2: Det är en McGyverlösning med fjädrande stift (pogopins) som skall ha kontakt där man normalt löder ett chip. Fungerar utan minsta problem för vissa, glappar för andra, och har nog orsakat fler förstörda xboxar än chip som man löder in eftersom denna typ av chip ofta köps av personer som inte skall rota själva i elektronikprylar.
    3: Det får andra svara på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av haagel
    3. Är det nån som har några erfarenheter (dåliga/bra) av detta chip som de vill dela med sig av.
    Har testat 4 olika chip men kan säga att jag är mycket nöjd med X-Ecuter 2 Lite 2.3b chipet med det slipper du en massa missförstånd som många har med andra chip men smaken är som baken, jo en sak till köp inget PLUS chip bara problem med lödd fria chip.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok. Hur svårt är det att löda? Har hört vissa säga att det är lätt men jag tycker det ser pillrigt ut. Man vill ju inte gärna paja X-boxen... Klarar man det även om man bara har lite lödningserfarenhet (lite enklare elektronikbyggsatser mm)

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Min 8-åriga dotter klarar av det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok =)

    Jag har några frågor till:

    1. Har jag förstått det rätt att chippet i princip är en extra lagringsplats för bios?

    2. Ligger orginalbioset kvar som vanligt på moderkortet?

    3. Om chippet av någon anledning skulle krångla kan man då bara stänga av chippet med switchen och köra med det vanliga orginalbioset utan problem?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Ja
    2: Ja
    3: Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Flasha X-ecuter 2 LITE version 2.x från CD
    By Hansi in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 64
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 14:46
  2. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  3. LITE versionen kommer antagligen att kunna flashas..
    By tjoff in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:01
  4. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05
  5. X-ecuter 2 lite, lite väl dyrt
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2002-12-06, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •