Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: FAQ efterlyses

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    49
    Respekt
    23

    Post FAQ efterlyses

    Det vore bra om ni kunde lägga upp en FAQ som hela tiden uppdateras och svarar på frågor som

    Hur gör jag för att spela amerikanska och japanska PS2-spel på min PAL PS2 utan att patcha eller swappa och vad kostar det?

    Som är den frågan jag vill få svar på.


  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har ju en FAQ-avdelning i forumet...som iofs lider av brist på uppdateringar :-)

    http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000002.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Gustav_A:
    Hur gör jag för att spela amerikanska och japanska PS2-spel på min PAL PS2 utan att patcha eller swappa och vad kostar det?
    </font>
    Du väntar på Neo4 eller Messiah. Neo4 kommer att kosta 2000:- (PSXCARE) inkl. montering som man nog måste ha eftersom det är typ 30+ lödpunkter på knepiga ställen...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är c:a 40 lödpunkter på NEO4. Dom är inte lika svåra som Origachip (och antagligen Messiah) men det tar ju ett tag att montera om det skall göras ordentligt.

    Med NEO4 kan du INTE ta ett original PS2 importspel och bara stoppa i och spela. Dessa fungerar inte alls. DVD-R kopior måste swappas igång.

    Med Messiah kommer du att kunna stoppa in i stort sett vilket spel som helst och bara köra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Efterlyses: Mjukvaruförteckning
    By Recman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-01, 09:33
  2. Dashboards FAQ
    By Highscore in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-18, 12:58
  3. Efterlyses !
    By Morphem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-06-19, 23:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •