Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Nya bios behövs...tror jag?!

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Nya bios behövs...tror jag?!

Jag är inte riktigt säker men jag tror att jag har x-ecuter 2.1 Pro! Och när jag kör spel och andra saker så ska man ju bara kunna trycka L+R+START+BACK så rebootar den xboxen! Fast det funkar inte min! Det har inte gjort det ända sen jag fick den och nu är jag väldigt trött på det! Är det någon som vet felet eller behöver jag ett nytt bios? Om jag nu behöver det....är det någon som har lust att förklara för mig hur jag ska göra (detaljerat!) eller om ni vet nån länk så hade det varit bra=) På mitt chip har jag också ett litet chip som sitter utanför boxen och därpå finns det 3 switchar! Bank 1 - bank 2, Protect - unpotect och så om chippet ska var på eller av! Om jag tar bank 2 kan jag då lägga in ett annat bios där och sen bara växla där imellan? VÄLDIGT tacksam för svar....

Citat Original inlägg av Ola
    Jag är inte riktigt säker men jag tror att jag har x-ecuter 2.1 Pro! Och när jag kör spel och andra saker så ska man ju bara kunna trycka L+R+START+BACK så rebootar den xboxen! Fast det funkar inte min! Det har inte gjort det ända sen jag fick den och nu är jag väldigt trött på det! Är det någon som vet felet eller behöver jag ett nytt bios? Om jag nu behöver det....är det någon som har lust att förklara för mig hur jag ska göra (detaljerat!) eller om ni vet nån länk så hade det varit bra=) På mitt chip har jag också ett litet chip som sitter utanför boxen och därpå finns det 3 switchar! Bank 1 - bank 2, Protect - unpotect och så om chippet ska var på eller av! Om jag tar bank 2 kan jag då lägga in ett annat bios där och sen bara växla där imellan? VÄLDIGT tacksam för svar....
    ja det kan du. Bara starta med ditt nuvarande, byt till en annan bank och flasha med ett bios som är lika stort som din 2a minnesbank (Tror man kan kolla det i avalaunch)
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Men vilket bios ska jag ha? Något bra tips och var jag kan ladda ner det? Kommer det att hända något med sakerna jag har på hårdisken? Måste man sen lägga in evox på den andra banken också efter att ha lagt in det nya bioset?

Men vilket bios ska jag ha? Något bra tips och var jag kan ladda ner det? Kommer det att hända något med sakerna jag har på hårdisken? Måste man sen lägga in evox på den andra banken också efter att ha lagt in det nya bioset?
    dina filer och allt komemr vara kvar. Jag antar att du menar att du måste lägga in evoxbios på den 1a minnesbanken, vilket du inte behöver. Jag föreslår ett Xecuter2 3977 tror jag att jag använder ochd et funkar utmärkt...
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Talking

hej prova först att gå till setting "kryssa" för igr (in game reset) save exit
    reboota prova
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Citat Original inlägg av fredde.69
    hej prova först att gå till setting "kryssa" för igr (in game reset) save exit
    reboota prova
    nice visste itne det där! Man lär sig nåt varje dag
    EvoX-bioset råkar inte ha nån sån funktion? För det verkar funka bättre på min och enda anledningen att jag har kvar X2 är just pga IGR-funktionen...
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Det funkade! Äntligen slipper jag resa mig upp ur sängen för att byta spel=) Men jag vill fortfarande testa att lägga in ett till bios! Eftersom jag ändå kan ha 2 så gör det väl ingen skada om man testar att lägga in ett extra? Jag vill nämligen testa det där xbox tools eller vad det hette där man kan ändra färg på LED och Xbox logon vid starten! Om jag fixar ett nytt bios och lyckas ändra färgen på LED och sen ändrar switchen till bank 1 kommer då allt vara som det är i nuläge?

Det funkade! Äntligen slipper jag resa mig upp ur sängen för att byta spel=) Men jag vill fortfarande testa att lägga in ett till bios! Eftersom jag ändå kan ha 2 så gör det väl ingen skada om man testar att lägga in ett extra? Jag vill nämligen testa det där xbox tools eller vad det hette där man kan ändra färg på LED och Xbox logon vid starten! Om jag fixar ett nytt bios och lyckas ändra färgen på LED och sen ändrar switchen till bank 1 kommer då allt vara som det är i nuläge?
    vad menar du med "nuläge" när man switchar byts INGENTING alls på Hårddisken. Inga inställningar osv osv. Enda som byts är BIOSET (Inget att vara orolig för) Et ttips till dig är att försöka flasha emd ett annat bios tex EvoX och kolla om du tycker det går snabbare. EvoXbios har dock ingen reset och det suger [fult ord]
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Ok! Jag fattade som om man skulle kunna byta mellan 2 olika typ program! Men om jag nu bara vill uppdatara mitt gamla bios då och medans jag gör det så fixar jag till det i xbox tool? Eller kan jag kladda med sånt (byta färg på xbox logo och LED) utan att behöva fixa ett nytt bios? Vet du något om det programmet eller?

Question

hej en helt annan tråd ser att du har en flashad durk och undrar hur du uppgraderar ditt bios (har alldrig gjort det själv) men vill från 4976-4981.06 tacksam för svar
    samsung dvd

xbtool 1.blbl
    samsung dvd

Ok! Jag fattade som om man skulle kunna byta mellan 2 olika typ program! Men om jag nu bara vill uppdatara mitt gamla bios då och medans jag gör det så fixar jag till det i xbox tool? Eller kan jag kladda med sånt (byta färg på xbox logo och LED) utan att behöva fixa ett nytt bios? Vet du något om det programmet eller?
    man behöver inte flasha om bios för att ändra färgen på LED. Avalaunch kan göra det i inställningar (Notera dock att när du startar om boxen så kommer gröna originalfärgen upp igen) Jag har dock inga problem med den gröna färgen
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Jag tror att det va det som jag laddade hem just nu! Men ska jag inte ha det som program i xboxen? När jag e inne i programmet så står det en massa om att man kan trycka på en knapp för att gå direkt till tex games mappen! Men jag hittar inget om LED färgen? Har jag rätt program?

Jag tror att det va det som jag laddade hem just nu! Men ska jag inte ha det som program i xboxen? När jag e inne i programmet så står det en massa om att man kan trycka på en knapp för att gå direkt till tex games mappen! Men jag hittar inget om LED färgen? Har jag rätt program?
    har du avalaunch har du rätt Gå till inställningar och sen kolla runt där... Där ska det finnas "LED Color" och "BUSY LED Color" så kan man switcha mellan de...
    * Xbox V1.1
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Nu har jag laddat hem det rätta! Innan hade jag ett pc program som hette AVAxml0.47.1 men när jag gick in i det så hette det avalaunch! Nu måste jag bara hämta min kabel hos min polare sen ska vi se ifall det funkar! Tack så mycket för eran hjälp=) Ola

Liknande diskussioner

1. Hur gör man för att flasha med nya bios
    By ECO in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 02:10
  2. Nya Xbox bios 1.3 Hjälp
    By nike_t4 in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-06-26, 10:53
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 19:34
  4. Nya versioner av AR2 och DVD Region X
    By gaffa in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 22:11