Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 71

Diskussion: IRC, Superdisc och Xbins

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ladda hem C-Xboxtool backa upp ISOn med det progget, ta bort alla emus, packa ihop igen med samma prog bränn ISON, funkar kanon
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #32
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    och va emus??

  3. #33
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    emus ba lix emulatorer... lix ba ta bort..lix.. va

    eller:

    Med Emus menar Pege Emulatorer. Men ta och ladda Superdisc Lite .. den duger alldeles utmärkt att börja med plus att den får plats på en CD-RW.

    lycka till.

  4. #34
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Tackar ni är underbart snälla

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    När ja bränt ut den super disc och sätt i din i xboxen va ska hända va ska ja göra??

  6. #36
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Kolla först in denna sektionen i forumet. Där finns massor med hjälp.
    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

    Sedan finns denna manual gjord av allas vår Hansi:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532

    Men boota på CDn.. gå in under www.psxcare.com och välj install Large Drive om du bytt HDD i Boxen .. annars väljer du Install Small Drive

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    men nu när ja bränt den som image på en cd-rw skiva så starta inte sikvan i xboxet?? asså pogramet super disc lite.. men de är väl okej i iso format elle??

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Kan de va okontakt i chippet (har xbit) men brända filmer funka nu de gjorde de inte innan?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22
    Vilken är den senaste versionen av super disc nu?

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    0
    Tråden du skriver i är fem månader gamal men jag tror att den senaste versionen är Superdisc 3.7.rc8, är dock inte säker... Jag använder Slayers evox autoinstaller, finns på Piratebay.

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Mirc Superdisc

    När jag går in på #super-disc på mircoch skriver /msg SD-DCC xdcc list så häner det ingenting. Skriver sen /msg SD-DCC xdcc send #? händer fortfarande ingenting. Hur gör jag för att komma åt Superdisc 3.7?

  12. #42
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Om du kollar in topicen så sägs (notera det i fetstil):


    Topic is 'http://www.piratbyran.org/index.php?view=articles&id=23&cat=1 | UP when SD-DCC are in here | shell wanted'


    Så finns inte SD-DCC med bland listan så går det helt enkelt inte...

  13. #43
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av whopper
    Tänkte att jag en gång för alla skulle förklara hur IRC funkar och hur man får ner programvara till boxen..

    Det du behöver är en IRC klient och en FTP klient.

    I denna guide använder jag mig av mIRC som IRC klient - tillgänglig via www.mirc.com. Samt valfri FTP-klient (kör Windows commander själv).

    #1 Först installerar du mIRC och startar programmet. Du får upp rutan "mIRC Options" första gången du startar programmet. Fyll där i en passande nick välj sedan sektionen Servers!

    #2 Välj där EFnet som IRC Network och välj Efnet: Random server som IRC server.

    #3 Gå vidare ner i detta fönstret till avdelningen DCC och välj där Ignore. Välj Accept only som Method och lägg till (Add) filtypen *.rar .

    #4 Klick OK för att stänga fönstret och välj nu File -> Connect. Den försöker nu koppla upp sig mot första bästa EFnet server.. det kan ta sin tid ibland..

    Nu börjar det roliga. Först beskriver jag hur man laddar ner Superdisc.

    #5 skriv : /join #super-disc .

    #6 Som det sedan står i Topicen till denna kanal (topic - den första texten) skriver du : /msg sd-dcc xdcc list för att lista vilka filer som finns tillgängliga.

    #7 skriv /msg SD-DCC xdcc send #x där X-et är nummret på filen som du vill ha..

    #8 du får nu en pop-up av mIRC ! Godkänn denna .. voila .. du laddar ner..

    Om vi nu istället vill plocka programmen var för sig gör du enligt följande:

    #9 I det första kanalen/fönstret du fick när du kopplar upp dig mot EFnet skriver du nu istället: /join #xbins

    #10 I denna kanal skriver du /msg xbins !list eller möjligen /msg xbins_ !list

    #11 Du får då ett privat meddelande i mIRC där du får instruktioner och login/lösen för en FTP server.

    #12 mata in dessa i din FTP klient och koppla upp dig.

    #13 Nu är det bara att ladda ner.. :-)

    #14 Kom ihåg att din inloggning endast är giltig 1 gång. Så för att det skall funka igen måste du upprepa steg 9 & 10.

    Lycka till
    Whopper

    ...kommer tyvärr inte in..och kan se alla filer/servrar...Cannot send to channel

  14. #44
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av gusgez
    ...kommer tyvärr inte in..och kan se alla filer/servrar...Cannot send to channel
    Näpp... det verkar som kanalen är nedlagd... det är ändå 1.5 år sedan jag skrev detta inlägg . Kanske dax för Hansi att släppa Sticky-statusen på denna tråd då

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vilken kanal pratar ni om...xbins är väl iaf igång som vanligt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    jo den är igång..men det finns inga listor att få upp på FTP servrar eller filer att tanka...

  17. #47
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    ok.. den glömde jag kolla.. var bara in i #super-disc och noterade att den verkade ligga nere..

  18. #48
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok...vore snällt om du kunde kolla någon bra kanal där man just hittar bra program till xbox eller någon annan rolig kanal med bra FTP servrar..

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    piratviken brukar ju fungera bra har jag hört

    xbins botten är temporärt nere, sånt händer ibland.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #50
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har bytte ut evox dashboardet som startar automatiskt till originalet för att kunna ändra inställningarna för ljudet men upptäckte sedan att detta var väldigt dumt då jag nu inte kan komma åt xboxen via ftp för att byta tillbaka.
    Går detta att lösa med en superdisc eller liknande eller finns det enklare sätt att lösa det på??

    som det är nu kommer jag bara åt "smart xxx start menyn" samt ms dashboard

  21. #51
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    22
    Du kan ju först prova att boota på en superdisc.. då laddas ju EvoX och FTP-servicen.. Annars kan du ju fortsätta och installera om boxen med superdiscen. Då återställs EvoX men du tappar dina egna inställningar..

    Lycka till

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ladda upp "ed on a chip" på chipet, flasha det via webgränssnittet till en ledig biosbank bara. Ed on a chip är en ftp-server :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag kastade in en autoinstaller skiva och lät den starta, då kom jag åt boxen igen och kunde enkelt byta tillbaka till rätt dashboard.

    tack för hjälpen

  24. #54
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag har ett stort problem.. jag har smartxx chip..
    det ska vara bios m8 installerat men jag kommer bara till orginal dashboard snälla kan någon hjälpa mig

  25. #55
    Jag har gjort som guiden säger. Men den säger "sd-dcc No such nick/channel". Och folket där hjälper inte mig, där finns bara två uppkäftiga saker som spyr galla över mig som är nybörjare (har använt Mirc tre gånger nu)

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hittar allt här en bra start på dagen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #57
    Citat Original inlägg av pege63
    Hittar allt här en bra start på dagen
    Men jag har inte de chipet

  28. #58
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    var inte frågan ang smartxx chip?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  29. #59
    Citat Original inlägg av pege63
    var inte frågan ang smartxx chip?
    *harkel* huvudtrådsakapen var det nog. Men inte det inlägget jag skrev.. Sorry

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har problem! Vill ha superdisc och kopplar upp mig mot EFnet, joinar #super-disc och skriver "/msg sd-dcc xdcc list ".
    Det är nu jag får problem, för jag får svaret " sd-dcc No such nick/channel"

    Har prövat att joina #xbins och här fungerar det, har laddat ner XBMC på detta sätt via FTP- klient och flashat via nätverkskabel.

    Snälla hjälp mig, har just lött chippet, installerat Bios men kommer inte vidare utan dashboard/OS

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 07:48
  3. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 05:51
  4. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 18:42
  5. Superdisc 3.2
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 18:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •